شناسهٔ خبر: 31937228 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه گام نظام بانکی برای کمک به سیل زدگان

تهران- ایرنا- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سه اقدام نظام بانکی کشور برای همراهی با آسیب دیدگان در سیل اخیر استان های گلستان و مازندران را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عبدالناصر همتی عصر سه شنبه در پیامی که در صفحه شخصی یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: عزیزانی که فعالیت های دامداری، مرغداری، بافندگی، صنعت، تجارت و کشاورزی آنها در استان های گلستان و مازندران آسیب دیده یا از بین رفته است، بدانند سیستم بانکی کشور در زمینه های زیر با آنها همراهی می کند:
1- اعطای وام های قرض الحسنه در کنار کمک های بلاعوض دولت
2- تاخیر در دریافت اقساط بدهی های قبلی آنها و تعیین تنفس چند ساله بدون اخذ جرائم و...
3- اعطای وام های جدید برای راه اندازی دوباره فعالیت ها و نیز سرمایه در گردش مورد نیاز برای ادامه تولید و فعالیت در واحدهایی که امکان ادامه فعالیت دارند.
همتی تاکید کرد در هماهنگی با کارگروه هایی که دراین زمینه تشکیل می شود، همکاری و هماهنگی کامل برای کمک به سیلزدگان صورت می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد بیشتر فعالیت این افراد زیر پوشش بیمه باشد تا از طریق صنعت بیمه، خسارت ها جبران شود.
به گزارش ایرنا، بارش های ثبت شده از آغاز سال آبی 98- 97 تا یکشنبه در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (97.4 میلیمتر) رشد 136 درصدی، در مقایسه با میانگین 11 سال اخیر رشد 50 درصدی و در مقایسه با میانگین 50 ساله رشد 28 درصدی نشان می دهد.
بارش های سنگین باعث وقوع سیل در برخی نقاط کشور مانند استان های گلستان و مازندران شده است.
جمعیت هلال احمر در اطلاعیه ای از هموطنان خواست با توجه به سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و جنوب کشور از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

اقتصام*3061*1961*

نظر شما