شناسهٔ خبر: 31935936 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

Nokia X71 به همراه دوربین 48 مگاپیکسلی در راه است

علی طلایی

صاحب‌خبر -

نوکیا X71 یا همان نوکیا 8.1 پلاس یکی از جدیدترین گوشی های شرکت اچ ام دی است که دارای یک دوربین داخل نمایشگر است و گزارش ها حاکی از آن هستند که در قسمت پشتی آن دوربین 48 مگاپیکسلی تعبیه شده است. ما در این مقاله از وب سایت موبایلستان به نوکیا X71 رسیدگی می‌کنیم.

نوکیا X71 در راه است

شرکت اچ ام دی دعوت نامه‌ای برای آشکار کردن گوشی جدید خود با نام نوکیا X71 منتشر کرده است. این رویداد در کشور تایوان و در تاریخ دوم آپریل به وقوع خواهد پیوست. در این رویداد شاهد گوشی  Nokia 9 PureView هستیم که در حال حاضر اسطور‌ه‌ی دوربین های چندگانه می‌باشد. انتظار می‌رود که این رویداد به همین یک کشور ختم نشود.

نوکیا X71 یه احتمال زیاد با نام نوکیا 8.1 پلاس در دنیا عرضه شود و این اولین دستگاهی است که اچ ام دی آن را به یک سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز کرده است. در قسمت پشتی X71 یک دوربین دوگانه تعبیه شده است که در کنار سنسور 48 مگاپیکسلی یک سنسور معمولی با قابلیت زاویه دید 120 درجه نیز تعبیه شده است. هر دو لنز به Zeiss  اپتیک مجهز هستند.

دوربین سلفی پانچ که قبلا در سامسونگ اس 10 شاهد آن بودیم یکی دیگر از ویژگی هایی است که نوکیا برای اولین بار آن را در X71 به کار برده است. رندر ها نشان می‌دهند که Nokia X71 دارای یک نمایشگر 6.2 اینچی می‌باشد.

مطالب مرتبط:

نسخه‌ی جهانی Nokia X71 متفاوت خواهد بود

همانطور که گفته شد ما شاهد عرضه‌ی جهانی Nokia X71 با نام نوکیا 8.1 پلاس خواهیم بود که البته این دو نسخه با یکدیگر متفاوت خواهند بود. انتظار می‌رود Nokia X71 دارای یک دوربین سه گانه باشد که البته عملکرد آن در حال حاضر مشخص نیست. و خب صد البته که در رندر های موجود ما شاهد یک دوربین دوگانه هستیم. این دستگاه مانند مدل قبلی خود نوکیا 8.1 یک میان رده‌ است. بنابراین اصلا انتظار حضور یک چیپست در حد و اندازه‌ی پرچم داران بر روی آن را نداریم.

در نوکیا 8.1 شاهد یک تراشه‌ی اسنپدراگون 710 بودیم که به خوبی کار می‌کرد این در حالی است که Nokia 9 PureView از یک تراشه‌ی اسنپدراگون 845 بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما