شناسهٔ خبر: 31935399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده مردم بیرجند در مجلس:

عبور از جنگ اقتصادی با رونق تولید امکان پذیر است

حجت الاسلام عبادی گفت: شعار سال گذشته در کنار شعار امسال نباید فراموش شود و با رونق تولید می‌توان از جنگ اقتصادی عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران به نامگذاری سال 98 به سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: «رونق تولید» یکی از نکات مهم و اساسی بوده که رهبری به آن اشاره کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز اقتصاد کشور را مورد هدف قرار دادند، گفت: تولید رکن اقتصاد است و اگر تولید رونق بگیرد و اگر دستگاه‌های اجرایی در رفتار خود نسبت به تولیدکنندگان و کارخانجات تجدیدنظر کنند به طور قطع فضای کسب و کار بهبود و بروکراسی اداری کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اتاق‌های فکر در سیستم‌های اجرایی برای کاهش بروکراسی اداری به وجود آید، افزود: تولیدکنندگان به دلیل افزایش قیمت‌ها، گرفتار کمبود نقدینگی و دچار مشکل سرمایه در گردش هستند بنابراین باید تسهیلات ارزان توسط دولت برای تولیدکننده تدارک دیده شود.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: متاسفانه با واردات بی رویه در کشور مواجه هستیم بنابراین باید این واردات محدود شود و باید وارداتی صورت گیرد که ضرورت داشته باشد.

وی با بیان اینکه گمرکات کشور برای وارد کردن مواد اولیه تولیدکننده باید تسهیلات ویژه بگذارند تا این مواد چند ماه در گمرک معطل نماند، ادامه داد: با حمایت و خرید کالای ایرانی، تولید کارخانجات نیز رونق می‌گیرد و ارزش پول ملی و ثروت مردم بالا می‌رود و بیکاری از بین خواهد رفت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ خرید کالای ایرانی وجود ندارد و برخی‌ها تنها به دنبال کالای خارجی هستند؛ شعار سال گذشته در کنار شعار امسال نباید فراموش شود و با رونق تولید می‌توان از جنگ اقتصادی عبور کرد.

حجت الاسلام عبادی، خروج آمریکا از برجام را یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته دانست و اظهار کرد: آمریکا با خروج از برجام بیش از هر زمانی ماهیت خود و غرب را نشان داد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با سخت‌ترین جنگ اقتصادی مواج است، افزود: آمریکا در بلندمدت و میان مدت در سطح دنیا آسیب می‌بیند و قدرت نرم آمریکا کاهش پیدا می‌کند؛ آمریکا موازین بین المللی را زیر پا گذاشت و آن قدرت نرم که داشته به شدت آسیب دیده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران دیدند که ایران پایبند به قوانین بین الملل است و از جانب ایران کوتاهی صورت نگرفته اما غرب و آمریکا به هیچ قانونی پایبند نیستند./9314/پ210/ب1

نظر شما