شناسهٔ خبر: 31934598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه خواهان گسترش روابط اقتصادی با آمریکا است

مسکو - ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش علاقه مند به گسترش روابط و همکاری های اقتصادی با آمریکا است، ابراز امیدواری کرد سرانجام عقل و منطق بر روابط مسکو و واشنگتن حاکم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در دیدار با نمایندگان اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه از جمله نمایندگان شرکت های اکسون موبایل و جنرال الکتریک این مطلب را بیان کرد.
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تراز تجاری دو طرف به اندازه ظرفیت های تجاری دو کشور نیست، اظهار داشت: ما آماده کمک به گسترش روابط تجاری دو کشور هستیم.
لاوروف یادآوری کرد: ولادیمیر پوتین بارها تمایل روسیه برای افزایش همکاری های اقتصادی و بهبودی وضع سرمایه گذاری در دو کشور را اعلام کرده است ضمن اینکه سرمایه گذاری های متقابل روسیه و آمریکا رو به افزایش گذاشته است و این وضع نشانگر علاقه شرکت های امریکایی به بازار روسیه و نیز علاقه مندی سرمایه گذاری به آمریکا است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه ما علاقه مند به توسعه همکاری ها با آمریکا هستیم، اظهار داشت: می خواهیم بخش تجاری کشورهای مختلف ازجمله آمریکا در روسیه مشارکت کنند و امیدواریم که در آمریکا نیز از مشارکت تجاری روسیه استقبال شود.
اروپام*391*1346**

نظر شما