شناسهٔ خبر: 31934551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعزام کاروان سلامت هلال احمر گیلان به مناطق سیل زده گلستان

نمایندگی گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر با حضور 7 پزشک متخصص، سه تکنسین دارویی، پرستار و کارشناس بهداشت محیط با همراهی سه نفر از کارکنان جمعیت به مناطق سیل زده اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور به ایسنا گفت: به منظور کمک به امر سلامت هموطنان سیل زده استان گلستان جمعیت هلال احمر گیلان با مشارکت پزشکان داوطلب در منطقه حضور می‌یابند.

وی افزود: ۳۰۰ میلیون ریال دارو به همراه کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به منظور کمک به امر درمان و سلامت هموطنان سیل زده به منطقه ارسال شد.

ولی پور ادامه داد: مدت حضور این کاروان در روستاهای منطقه سیل زده بستگی به نیاز منطقه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : ۲۶ چادر جمع آوری کمک‌های مردمی در سطح شعب و ۱۸ ایستگاه سلامت و ایمنی مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر آماده جمع آوری کمک‌های مردمی است.

وی افزود: اولویت نیازها برای کمک با لوازم اساسی منزل شامل یخچال، بخاری گازی، اجاق گاز، پتو و موکت یا زیر انداز است و در مرحله بعدی البسه نو، آب معدنی، ست بهداشتی و مواد شوینده مورد نیاز است.

ولی پور با تاکید بر اینکه کمک‌های نقدی از سوی مردم نوع دوست و خیر، بیشتر می‌تواند نیازهای اساسی مردم را برطرف سازد، گفت: جمعیت هلال احمر استان با شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۸۰۳۲ نزد بانک ملت آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

ارسال اولین محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده گلستان

کمیته امداد گیلان با مشارکت هلال‌احمر، سپاه و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان به‌صورت غیرحضوری و از طریق اعلام شماره حساب و کارت آماده دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان گلستان است.

به گزارش ایسنا، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان با تبریک سال نو و تأکید بر همدلی بیشتر با نیازمندان در سال جدید گفت: فقرا و مستضعفان سهم بزرگی در به ثمر نشاندن و حفظ انقلاب اسلامی ایران داشته و دارند و امام راحل هم همواره به رسیدگی امور نیازمندان سفارش داشتند.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها حق‌دارند از شرایط مناسب زندگی بهره‌مند باشند افزود: برخی حوادث طبیعی باعث می‌شود تا زندگی برای برخی خانواده‌ها سخت‌تر شود و در این شرایط همگان وظیفه‌داریم تا در کنار آسیب دیدگان باشیم.

اهرابی با اشاره به جاری شدن سیل اخیر در استان گلستان خاطرنشان کرد: گرفتار شدن مردم گلستان در روزهای آغاز سال جدید در سیل و آب‌گرفتگی باعث شد تا همدلی و همراهی هم‌وطنان بیش از گذشته نمود پیدا کند و فصل بهار با بهار نوع‌دوستی همراه شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه با مشارکت هلال‌احمر، سپاه و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان به‌صورت غیرحضوری و از طریق اعلام شماره‌حساب و کارت آماده دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان گلستان هستیم گفت: مردم نوع‌دوست گیلان می‌توانند از طریق شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸ نزد بانک ملی کمک‌های خود را برای مردم آسیب‌دیده از سیل استان گلستان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اولین محموله از کمک‌های مردم گیلان به کمیته امداد استان برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده گلستان ارسال شد افزود: کمک‌های مردم حدود ۴۰ میلیون تومان بوده که ۳۰ میلیون تومان در قالب کالا و ۱۰ میلیون تومان هم به‌صورت نقدی برای خرید پتو، فرش، موکت، لباس گرم، کنسرو و برخی دیگر از اقلام ضروری زندگی هزینه و پس از خریداری ارسال شد.

اهرابی در پایان ضمن قدردانی از همدلی همه مردم گیلان با مردم آسیب‌دیده از سیل استان گلستان ابراز امیدواری کرد که کمک‌های گیلانیان تا پایان آلام ناشی از سیل ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما