شناسهٔ خبر: 31934518 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رنجبر در گفتگو با آنا؛

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

صاحب‌خبر -

بیژن رنجبر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره حوادث اخیر در کشور گفت: اتفاقی که در شیراز افتاد بسیار تأثربرانگیز بود و به نوبه خودم این حادثه تلخ را به ملت شریف ایران به‌ویژه خانواده‌های آسیب‌دیده و داغدار تسلیت می‌گویم. امیدوارم با یاری مردم و کمک دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور بتوانیم این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اقدامات این دانشگاه برای کمک به سیل‌زدگان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مانند سایر نهادهای کشوری و لشکری کشور پس از پیام رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر به‌کارگیری سرعت و جدیت در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل‌های اخیر، اقداماتی را انجام داده است. دانشگاه آزاد با توجه به رویکرد مدیریتی جدید و به عنوان یک دانشگاه اجتماعی که متعلق به مردم و در خدمت آنهاست، بلافاصله دست به کار شد.

وی افزود: دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی خطاب به دکتر محمد مهدی طهرانچی خواستار کمک‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده شدند. ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز دستوراتی به رؤسای واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان‌ها دادند تا برای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در مناطق آسیب‌دیده مانند استان گلستان و فارس ‌در آماده‌باش کامل باشند.

مدیر مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها در استان گلستان اقداماتی صورت گرفته بود و کمیته مقابله با بحرانی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تشکیل شده بود؛ اما پس از دستور دکتر ولایتی و طهرانچی خدمات دیگری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گلستان اقدامات دیگری برای خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفت.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان طی چند روز گذشته حدود 500 تا 600 پرس غذای گرم و سرد را بین مردم توزیع کرده است. همچنین این دانشگاه در زمینه اسکان اضطراری نیز به سیل‌زدگان کمک می‌کند.  

وی گفت: همچنین یک کمیته مقابله با بحران در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. اعزام نیروهای امدادرسان و نیروهای دانشجویی نیز در دستور کار است؛ از دانشگاهیان نیز خواسته شده است که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خودشان را جمع‌آوری کنند.

رنجبر اظهار کرد: نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در استان گلستان است و شرایط امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان را بررسی می‌کند و با مسئولان استانی نیز هماهنگ‌های لازم را انجام می‌دهد. ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی رؤسای واحدها خواسته است تا با ستاد مدیریت بحران و مسئولان استان‌های خود در هماهنگی کامل باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس اقدامات بسیاری خوبی را در زمینه اسکان اضطراری انجام داده‌اند؛ در حال حاضر حدود 800 نفر در واحد شیراز و 180 نفر در واحد لار اسکان داده‌ شده‌اند. در این استان اقداماتی مانند تهیه غذای گرم، لوازم بهداشتی و آب معدنی برای سیل‌زدگان صورت گرفته است.

رنجبر گفت: به تمام رؤسای واحدهای دانشگاه‌ آزاد ابلاغ شده است تا در استان حضور داشته باشند و در حالت آماده‌باش باشند تا در صورت وقوع حادثه پابه‌پای دیگر نهادها و سازمان‌ها امدادرسانی کنند.

انتهای پیام/4021/ن

 

نظر شما