شناسهٔ خبر: 31934357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده پلیس راه بردسکن:

طغیان آب محور ترانزیتی بردسکن به عشق‌آباد طبس را مسدود کرد

فرمانده پلیس راه بردسکن گفت: طغیان آب محور ترانزیتی بردسکن به عشق‌آباد طبس را مسدود کرد و عبور وسائط نقلیه سبک و سنگین تا اطلاع ثانوی از کیلومتر 50 محور بردسکن به طبس ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن،  حسن شاکری در جمع خبرنگاران گفت: در تماس تلفنی با فرمانده پلیس راه طبس  بر اثر جاری شدن سیل و طغیان آب در حوزه استحفاظی این شهرستان  انجام شد، عبور وسائط نقلیه سبک و سنگین تا اطلاع ثانوی از کیلومتر 50 محور بردسکن به طبس (دهستان درونه تا عشق آباد)  ممنوع اعلام شده است.

فرمانده پلیس راه بردسکن افزود: پلیس راه این شهرستان با  5 تیم گشت در همه محورهای مواصلاتی بردسکن حضور دارند و از  مسافرانی که قصد عزیمت به سمت عشق آباد و طبس را دارند، می‌خواهیم تا فروکش کردن آب  از تردد در این محور جدا خودداری کنند.

مرخصی همه مدیران بردسکن لغو شد

سرپرست فرمانداری بردسکن نیز در جمع خبرنگران با بیان اینکه همه مرخصی مدیران دستگاه‌های اداری بردسکن به دلیل شرایط بحرانی این شهرستان لغو شده است، گفت: از توان همه نیروهای بسیج، سپاه، نیروهای انتظامی و نظامی، بخش خصوصی، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی برای پیشگیری از وقوع سیل کمک گرفته شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، همچنین، همه دستگاه‌ها آمادگی کامل خود را کتباً به ستاد بحران بردسکن اعلام کرده‌اند.

ابراهیم قاسم‌پور بیان کرد: شدت بارندگی در شب گذشته و امروز سبب فرونشست جاده بردسکن ـ بجستان بر اثر برق زدگی شده است.

وی از سیلابی شدن کال ها و سدها خبر داد و افزود: در سد نوبهار بردسکن، رودخانه‌ها، دهانه بیجورد و همچنین بیشتر روستاهای تابعه سیل جاری شده، بنابراین، همه اعضای ستاد بحران در آمادگی کامل به سر می‌برند و هیچ کم کاری در این خصوص دیده نشده است.

سرپرست فرمانداری بردسکن ادامه داد: همه مراکز امدادی، بهداشتی، هلال‌احمر و نیز سالن‌های بحران، داروخانه‌ها و راهداری با وسایل سبک و سنگین خود مجهز شدند تا در صورت وقوع سیل حضور فعال خود را در صحنه حضور دارند.

مسدود کردن یک لاین از جاده سلامت بردسکن

شهردار بردسکن نیز در جمع خبرنگاران گفت: درپی جاری شدن سیل در بلوار سلامت این شهرستان بر آن شدیم تا یک لاین از این بووار را تا پایداری شرایط جوی مسدود کنیم.

محمد حسین مدیح  ادامه داد: یکی از مناطق آسیب‌پذیر شهری  بلوار جاده سلامت در مواقع سیلاب است که برای جلوگیری از  مسدود کردن آن  نیاز به احداث پل دارد.

وی اظهار داشت: شهرداری این آمادگی را دارد از صفر تا 100 احداث این پل را انجام دهد، دراین رابطه مکاتبه‌ای با آب منطقه‌ای  برای تهیه نقشه این پروژه انجام شده که امید است عملیات اجرایی احداث این پل را از اردیبهشت ماه شروع کنیم.

شهردار بردسکن از انجام  بیش از 110 مورد آب افتادگی منازل در سیل اخیر در بردسکن خبر داد و گفت: با توجه به هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی، مدیریت بحران  شهرداری و ایستگاه‌های آتش نشانی با همه امکانات انشانی و تجهیزاتی در آماده‌باش کامل بسر می‌برند، همچنین، 20 دستگاه ماشین‌آلات شهرداری آماده هر گونه کمک در مواقع بحران است.

مدیح خسارت وارده ناشی از سیل اخیر در بردسکن را بیش از 5 میلیارد تومان اعلام کرد.

آب گرفتگی 48 مورد از تاسیسات و تجهیزات مخابراتی بردسکن

رئیس اداره مخابرات بردسکن  نیز در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر  آب گرفتگی و صاعقه  48  مورد از تاسیسات و تجهیزات مخابراتی این شهرستان دچار خسارت شد.

سید مجید هاشمی اظهار داشت: این خسارت‌ها شامل سایت BTS  میدان بار شهر بردسکن  با تکنولوژی‌های توجی، تری جی و فورجی، آب گرفتگی 46 حوضچه و  یک مرکز مخابراتی روستایی بر اثر صاعقه است.

وی بیان کرد: بر اثر آب گرفتگی سایت بی تی اس کامل سوخت که با هماهنگی‌های انجام شده ارتباطات سیار استان مجددا این سایت در حال راه‌اندازی است.

رئیس اداره مخابرات بردسکن افزود: میزان خسارت وارد شده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ 70031

نظر شما