شناسهٔ خبر: 31933916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هنوز هم برای توقف جنگ یمن دیر نیست

وزیر خارجه ایران در صفحه توئیتر خود با اشاره به رد طرح صلح ایران برای یمن توسط عربستان سعودی، نوشت که هنوز هم برای متوقف کردن این جنگ دیر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به وارد شدن جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی علیه یمن به پنجمین سال خود، گفت که هنوز هم برای متوقف کردن آن دیر نشده است.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «عربستان سعودی و متحدانش، طرح صلح ایران برای یمن را در آوریل ۲۰۱۵ رد کردند، و مدعی شدند که ظرف سه هفته به پیروزی می‌رسند».

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی علیه یمن به یک «کابوس» تبدیل شده، افزود: «در آستانه پنجمین سال این جنگ شرم‌آور، یادآوری می‌کنم که هنوز هم برای متوقف کردن کابوسی که این جنگ بدان بدل شده، زیاد دیر نشده است».

وزیر خارجه ایران در پایان از هشتگ انگلیسی «جنگ یمن را متوقف کنید» استفاده کرد.

گفتنی است جنگ رژیم سعودی علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشور‌های دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی» و به رهبری ریاض ادامه دارد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.  

انتهای پیام/

نظر شما