شناسهٔ خبر: 31933442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌دولت تسهیلات ارزان قیمت برای تولید کننده در نظر گیرد‌

R41348/P/S6,56/CT11

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واردات بی رویه در کشور مواجه هستیم گفت: باید تسهیلات ارزان توسط دولت برای تولیدکننده تدارک دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در حاشیه بازدید از پست‌های هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به شعار  سال اظهار داشت: «رونق تولید» یکی از نکات مهم و اساسی بوده که رهبری به آن اشاره کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان اقتصاد کشور را مورد هدف قرار دادند گفت: تولید رکن اقتصاد است و اگر تولید رونق بگیرد و دستگاه‌های اجرایی در رفتار خود نسبت به تولیدکنندگان و کارخانجات تجدیدنظر کنند به طور قطع فضای کسب و کار بهبود و بروکراسی اداری کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اتاق‌های فکر در سیستم‌های اجرایی برای کاهش بروکراسی اداری به وجود آید افزود: تولیدکنندگان به دلیل افزایش قیمت‌ها، گرفتار کمبود نقدینگی و دچار مشکل سرمایه در گردش هستند بنابراین باید تسهیلات ارزان توسط دولت برای تولیدکننده تدارک دیده شود.

واردات کالاهای غیرضرور به کشور محدود شود

عبادی تصریح کرد: متاسفانه با واردات بی رویه در کشور مواجه هستیم و باید این واردات محدود شود و تنها وارداتی صورت گیرد که ضرورت داشته باشد.

وی بیان کرد: گمرکات کشور برای وارد کردن مواد اولیه تولیدکننده باید تسهیلات ویژه بگذارند تا این مواد چند ماه در گمرک معطل نماند و با حمایت و خرید کالای ایرانی، تولید کارخانجات نیز رونق می‌گیرد و ارزش پول ملی و ثروت مردم بالا می‌رود و بیکاری از بین خواهد رفت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ خرید کالای ایرانی وجود ندارد و برخی‌ تنها به دنبال کالای خارجی هستند و شعار سال گذشته در کنار شعار امسال نباید فراموش شود و با رونق تولید می‌توان از جنگ اقتصادی عبور کنیم.

عبادی خروج آمریکا از برجام را یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته دانست و گفت: آمریکا با خروج از برجام بیش از هر زمانی ماهیت خود و غرب را نشان داد.

وی افزود: ملت ایران دیدند که ایران پایبند به قوانین بین الملل است و از جانب ایران کوتاهی صورت نگرفته اما غرب و آمریکا به هیچ قانونی پایبند نیستند.

احساس آرامش مردم در پست های نوروزی هلال احمر

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و‌ خوسف در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پست‌های هلال احمر خطاب به امدادگران گفت: داوطلبان و مسئولان هلال احمر در ایام عید خدمات ارزنده‌ای را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهند.

عبادی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر از همه تفریحات خود گذشته و در حال خدمت رسانی به مردم و مسافران هستند که جای تقدیر و تشکر دارد افزود: با راه‌اندازی پست‌های نوروزی هلال احمر مردم در این مکان‌ها احساس آرامش می‌کنند که همواره کسانی کنارشان هستند تا آماده ارائه خدمات باشند  و این اقدام نوع دوستی و تبادل احساسات و عاطفه بین هموطنان است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ نظم و انضباط، رانندگی و مقرارات رانندگی باید فرهنگ سازی شود و شهروندان در صورتی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند از تصادفات جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما