شناسهٔ خبر: 31932933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهانگیری مسئولان البرز را به رعایت نکات پیشگیرانه فراخواند

کرج- ایرنا- استاندار البرز گفت: معاون اول رئیس جمهوری طی تماسی با نماینده عالی دولت در استان، مسئولان البرزی را به رعایت نکات پیشگیرانه در زمینه وقوع حوادث توصیه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل سد امیرکبیر کرج افزود: به دنبال توصیه ها و دستور معاون اول رئیس جمهوری، امروز از پایگاه های امداد و خدمات نوروزی و همچنین محل اسکان مسافران برای اطمینان از شرایط و تدابیر بازدید صورت گرفت.
وی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه سیل در شیراز و ابراز همدردی با مردم سیل زده نقاط مختلف کشور، ادامه داد: مردم نوعدوست و مسئولان البرز در کنار حادثه دیدگان قرار دارند و آماده تهیه و ارسال نیروی انسانی و مایحتاج عمومی به مناطق سیل زده کشور هستند.
استاندارالبرز گفت: به محض وصول دستور رئیس جمهوری، استان البرز نیز ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها برای پیشگیری از حوادث را تشکیل داد.
شهبازی اضافه کرد: تمام مسئولان البرز در بخش های مختلف خدماتی و امدادرسان به حالت آماده باش کامل بوده و در محل کار و پایگاه های خود هستند.
وی با بیان اینکه راه های البرز پرترددترین مسیرهای کشور در سال 98 اعلام شده اند، افزود: با توجه به این امر تمام مدیران و مسئولان حوزه های مختلف خدماتی، امدادی، پیشگیری و ستادهای بحران استان و شهرستان ها پای کار هستند.
شهبازی افزود: اکنون با هماهنگی راهداری کشور و دستگاه های مربوطه به منظور حفظ سلامتی و امنیت مردم، محدودیت ترافیکی در محور کرج-چالوس اعمال شده و جاده تا اطلاع ثانوی به دلیل خطر ریزش کوه مسدود است.
استاندار البرز گفت: با توجه به شرایط موجود و آماده باش استان، وزیرکشور نیز مکاتبه ای داشته و توصیه های لازم را ابلاغ کرده اند که بر این اساس مراکز و پایگاه های هلال احمر استان آماده دریافت کمک های مردمی می باشند.
وی با تاکید بر اینکه البرز در شرایط اضطرار نیست، افزود: محوله هایی از البرز به استان های سیل زده ارسال شده و اکنون نیز آمادگی لازم را برای ارسال محموله های بعدی با هماهنگی مدیران مربوطه هستیم.
استاندار البرز گفت: از مسافران و گردشگران انتظار می رود که اخطارها و هشدارها را جدی بگیرند و با رعایت نکات ایمنی از اسکان در حریم و بستر رودخانه ها و ترددهای غیر ضرور خودداری کنند.
وی افزود: مدیران استان شبانه روز پای کار هستند و ستادهای بحران ها تشکیل شده همچنین ستاد سیل استان نیز اکنون در محل استانداری البرز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از رسانه ها نیز برای اطلاع رسانی دقیق و همراهی مسئولان در این شرایط قدردانی می شود.
بارش برف و باران سه روز پیش در استان البرز آغاز شد و اکنون نیز ادامه دارد.
طبق گزارش هواشناسی سامانه بارشی تا روز آینده در البرز فعال است .
8029/ 6155

نظر شما