شناسهٔ خبر: 31932719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه پاکستان:اتحاد بین مذاهب بزرگترین نیاز بشر امروز است

اسلام آباد- ایرنا - روزنامه اردوزبان «نوای وقت» چاپ پاکستان با انتشار سرمقاله ای با محکوم کردن حملات ترویستی اخیر در نیوزیلند، اتحاد بین مذاهب را بزرگترین نیاز بشر در عصر کنونی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در سرمقاله روزنامه اردوزبان پاکستانی به قلم «سید احمد ندیم قادری» آمده است:حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند که 49 نفر زن ،مرد،کودک و نوجوان کشته شدند، نشات گرفته از توطئه دشمنان بود.
درادامه این مطلب اضافه شده است بسیاری از صاحبنظران، روشنفکران، رهبران سیاسی و مذهبی از سراسر دنیا این حمله را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام بزدلانه دانستند.
در ادامه این سرمقاله اضافه شده است :«جسیندا آردن»نخست وزیر نیوزیلند و دولتش به درستی به وظیفه انسانی خود عمل کرده و دور از هرگونه تبعیض و نژاد پرستی با بازماندگان این حمله تروریستی ابراز همدردی کردند.
به نوشته این روزنامه ،این رویه خوب نخست وزیر نیوزیلند توسط بسیاری از رهبران مذهبی و سیاسی دنیا مورد تمجید و ستایش قرار گرفت .
درادامه این مطلب باتقدیر از همدردی مردم نیوزیلند اضافه شده است همسایگان غیر مسلمان در اطراف مسجد،در منازل خود را برای پناه دادن به مسلمانان گشودند .
در بخش دیگری از روزنامه اردوزبان نوای وقت آمده است:انسان ها باید برای عقیده، فرهنگ و نژاد و ملیت یکدیگر احترام قائل شوند و تنها در این صورت است که صلح جهانی برپا خواهد شد.
درادامه این مقاله با اشاره به تعداد پیروان زیاد اسلام و مسیحیت اضافه شده است گفت وگو و همکاری روشنفکران این دین بزرگ برای دستیابی به صلح درجهان ضروری است.
در پایان این مقاله همدردی و رفتار نخست وزیر نیوزیلند در حادثه تروریستی این کشور را الگویی برای رهبران دیگر کشورها در برخورد با اقلیت ها دانسته است .
آساق**6125**1600

نظر شما