شناسهٔ خبر: 31931242 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام مسئول

انتقال نفت و فرآورده به شکل عادی انجام می شود

تهران- ایرنا-مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد: مناطق دوازده گانه خطوط لوله و مخابرات در کل کشور در آماده باش کامل بسر می برند و انتقال نفت و فرآورده به صورت عادی در جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت نفت، عباسعلی جعفری نسب ضمن یادآوری باران های سیل آسا در برخی از استانها و شرایط نامساعد جوی گفت: برخی مناطق از جمله مناطق شمالی، لرستان و خوزستان پوشش برخی خطوط به دلیل شدت بارش ها شسته شده که همکاران ما در این مناطق به شکل شبانه روزی در حال فعالیت و ایمن سازی هستند.
وی افزود: قسمت هایی از پوشش خط لوله فرآورده ری - ساری در روزهای نخستین سال به دلیل طغیان رودخانه تجن از بین رفته و خط حالت لرزش پیدا کرده بود که به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه خط لوله مزبور حدود سه ساعت متوقف شد و عملیات ایمن سازی و پایه کوبی اطراف آن انجام، و خط در مدار بهره برداری قرار گرفت.
جعفری نسب پیرامون خط لوله فرآورده اهواز - ری که روز گذشته ( دوشنبه) در محدوده اندیمشک دچار شکستگی شده بود، گفت: همکاران در منطقه در حال تعمیر خط هستند که با توجه به قرارگیری خط در عمق 6 متری زمین و طوفان و بارش های شدید، عملیات تعویض بخشی از خط لوله که دچار مشکل شده بود که تا پایان امروز به اتمام رسیده و خط در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی ضمن تاکید بر آمادگی کارکنان خطوط لوله برای رفع آسیب های احتمالی به دلیل بارش ها گفت: پوشش برخی خطوط از جمله دو خط لوله 16 و 10 اینچ فرآورده اهواز به تهران در منطقه خوزستان به دلیل شدت بارش ها و جاری شدن سیلاب از بین رفته بود که عملیات ایمن سازی این خطوط نیز انجام شد.
به گزارش ایرنا، وزارت راه وشهر سازی میزان خسارت وارده اولیه بر این بخش در استانهای مازندران و گلستان را 350 میلیارد تومان براورد کرد.
همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز میزان خسارت وارده سیل به استان گلستان را در بخش کشاورزی یکهزار و 50 میلیارد تومان و مازندران 550 میلیارد تومان برآورد کرده است.
اقتصام**1559

نظر شما