شناسهٔ خبر: 31930780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروري بر آخرين اخبار و شايعات دنياي فوتبال؛

استفاده سولسشر از توصيه هاي فرگوسن براي مهار مسي/ عدم قطعيت تمديد قرارداد ده روسي با آ اس رم در پايان فصل

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- آخرين اخبار دنياي فوتبال را با هم مرور مي کنيم.
به گزارش آريا، کميته استيناف فيفا، روز 11 آوريل (پنجشنبه- 22 فروردين) پرونده محروميت چلسي از فعاليت در دو پنجره نقل و انتقالات را مورد بازنگري قرار مي‌دهد. به نقل از FFT، چلسي ماه گذشته به دليل 29 مورد تخطي از قوانين نقل و انتقالاتي فيفا، تا جولاي 2020 از جذب بازيکن جديد منع و همچنين 460 هزار پوند جريمه شد. بر اساس قوانين فيفا، جذب بازيکنان خارجي زير 18 سال مگر در شرايطي خاص که بازيکن به دليلي به جز فوتبال به کشور ديگري نقل مکان کند، ممنوع است؛ اگرچه بازيکنان بالاي 16 سال مي‌توانند در اتحاديه اروپا جا به جا شوند. به چلسي 90 روز فرصت داده شده است تا کارهاي قانوني مرتبط با بازيکناني که به صورت غير قانوني جذب کرده است را انجام دهد. همچنين در اين بين، 390 هزار پوند جريمه شامل حال اتحاديه فوتبال انگليس شد.

- هافبک بلژيکي براي غلبه بر مصدوميت ها، شيوه زندگي اش را متحول مي کند. راجا ناينگولان که براي مدت ها با مصدوميت بيگانه بود، طي کمتر از يک سال اخير با 5 مصدوميت مختلف دست و پنجه نرم کرده است. بدن او در 30 سالگي مثل دوران جواني پاسخگوي اين حجم از فشارها نيست، به خصوص اينکه او عاداتي مثل استعمال سيگار و مصرف نوشيدني هاي الکلي دارد. نينجا به خوبي فهميده است که براي ماندن در سطح اول فوتبال اروپا بايد تغييراتي در شيوه زندگي اش اعمال کند. به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ راجا ناينگولان نگران آمادگي بدني خود است چراکه او دائما دچار مصدوميت مي شود. وي تقريبا براي چندين سال با مصدوميت بيگانه بود. نينجا تصميم گرفته شيوه زندگي روزمره اش را دست خوش تحولاتي کند. او آشپز مخصوصي استخدام کرده تا در خانه، غذاهاي سالم مصرف کند. ضمن اينکه مصرف روزانه سيگار ناينگولان به شکل قابل ملاحظه اي کاهش يافته است. هافبک بلژيکي اميدوار است بتواند به اين برنامه ويژه عادت کند چراکه برگشت به سبک زندگي قبلي اش مي تواند به معني پايان زودهنگام دوران حرفه اي او باشد.

- با استراحت جورجو کيه ليني، لئوناردو بونوچي، مدافع 31 ساله يوونتوس و تيم ملي ايتاليا احتمالا برابر ليختن اشتاين کاپيتان آتزوري خواهد بود. به گزارش گل ايتاليا، بونوچي در کنفرانس خبري پيش از بازي با ليختن اشتاين در مقدماتي يورو 2020 گفت: مويزه کين پيشرفت زيادي داشته و اميدوارم بتواند فشار زيادي که اکنون بر دوشش است را تحمل کند. او با ماندن در يوونتوس تصميم درستي گرفت. کين براي ماندن در يوونتوس با کيه ليني و من صحبت کرد. وقتي در کنار ديبالا، کاستا و رونالدو تمرين کنيد، چيزهاي زيادي ياد مي گيريد. خوشحالم که مويزه به توصيه هاي ما گوش کرد و اکنون نتيجه آن را با پيشرفتش مي بيند. کين 18 ساله است و همانند همه 18 ساله ها، يک سري چيزها کم دارد. او ياد گرفته که چگونه به قوانين تيم احترام بگذارد و حالا در تيم ملي ايتاليا بسيار خوب کار مي کند.

- ماجراجويي مدافع 19 ساله فرانسوي در بارسلونا ممکن است خيلي زود به پايان برسد. ژان کلر توديبو در ژانويه از تولوز به بارسلونا پيوست اما بعيد است جايي براي او در ترکيب تيم والورده پيدا شود. با توجه به اينکه شايعه انتقال ده ليخت به بارسلونا دائما درحال قوت گرفتن است، توديبو راهي جز ترک نيوکمپ نخواهد داشت. به نقل از موندو دپورتيوو؛ انتقال ده ليخت به بارسلونا به معني خروج توديبو از اين تيم است. ممکن است او به عنوان جزئي از هزينه انتقال ده ليخت، راهي آژاکس شود. آ اس رم نيز به جذب اين مدافع فرانسوي علاقه مند است. هنوز موضع بارسلونا در مورد فروش توديبو يا انتقال قرضي او به ساير باشگاه ها مشخص نيست و در پايان فصل، ارنستو والورده در مورد آينده اين بازيکن تصميم گيري خواهد کرد. انتقال به رم، مي تواند گزينه محتمل پيش روي او باشد.

- دنيله ده روسي از سال 2001 در تيم بزرگسالان رم حضور دارد و با سابقه ترين بازيکن تک باشگاهي حال حاضر فوتبال اروپاست. او در اين فصل درگير مصدوميت هاي متعددي شده است. قرارداد ده روسي با رم در پايان فصل به پايان مي رسد اما تمديد آن به وضعيت بدني او بستگي دارد. به نقل از اسکاي اسپورت ايتاليا؛ دنيله ده روسي در تابستان 36 ساله مي شود. قرارداد او در پايان فصل به پايان مي رسد اما ترديد زيادي در مورد تمديد آن به وجود آمده است. از قبل قرار بود قرارداد ده روسي در پايان هر فصل به مدت يک سال تمديد شود اما وضعيت بدني اين بازيکن و مصدوميت هاي متعدد او در ماه هاي اخير، ممکن است کاپيتان رم را به سمت خداحافظي از فوتبال يا رفتن به ليگي کم فشارتر سوق بدهد. درصورتيکه مصدوميت هاي ده روسي تا پايان فصل تداوم داشته باشد، بعيد به نظر مي رسد قرارداد او با رم تمديد شود. همه چيز به 10 بازي باقي مانده جالوروسي تا پايان فصل بستگي دارد. کاپيتان رم اميدوار است به زودي با بازگشت به ميادين، تيمش را در ماه هاي پاياني فصل بدون مشکل همراهي کند تا نشان بدهد در فرم خوبي به سر مي برد.

- همان طور که انتظار هم مي‌رفت، شايعه جنجالي فرانس فوتبال درباره پيشنهاد 280 ميليون يورويي رئال مادريد براي کيليان ام باپه صحت ندارد. به گزارش خوزه فليکس دياز از مارکا، هيچ مذاکره‌اي در کار نبوده و نيست و مادريد برنامه‌اي هم براي ارائه پيشنهاد به پي اس جي هم ندارد. فرانس فوتبال حتي رقم پيشنهاد اوليه کهکشاني‌ها را هم تخمين زده بود ولي يکي از موثق‌ترين منابع داخل باشگاه به شدت چنين خبري را تکذيب مي‌کند و مي‌گويد: ما هيچ پيشنهادي براي ام باپه نخواهيم داد. در اين لحظه هيچ مذاکره‌اي در جريان نيست و در واقع برنامه‌اي هم وجود ندارد که در آينده چنين بابي باز شود.
زين الدين زيدان در بازگشت به رئال مادريد قصد دارد اين تيم را به درجه ممتاز سابق برگرداند ولي زيزو هيچ صحبتي با ام باپه نداشته است. مطابق انتظار، سرمربي و رئيس باشگاه درباره نقل و انتقالات تيم در تابستان صحبت‌هايي داشته‌اند ولي هيچ وقت مسئله اين نبوده که مديريت 500 ميليون يورو براي نقل و انتقالات هزينه کند. اهداف نقل و انتقالاتي باشگاه به زودي مشخص خواهد شد ولي همه فعلا چند روزي را به بررسي بازار و گزينه‌هاي موجود اختصاص داده‌اند و در هر پست هم چند آلترناتيو وجود خواهد داشت که يکي از آنها ساديو مانه است. زيدان هيچ قولي به رئال مادريد براي متقاعد کردن ام باپه نداده و فلورنتينو هم هيچ گاه وعده جذب او را به زيزو نداده است. رئال مادريد رابطه بسيار خوبي با پاري سن ژرمن دارد و به همين خاطر دوست ندارد به خاطر کاري که نکرده و صرفا چند شايعه، اين رابطه شکراب شود. کهکشاني‌ها هيچ مذاکره‌اي با ام باپه نداشته‌اند.

- اوله گونار سولسشر سرمربي شياطين سرخ، به دنبال نقشه اي براي مهار مسي در بازي ماه آينده (10 آوريل) در مقابل بارسلونا است. اين سرمربي نروژي شايد بخواهد براي گرفتن توصيه هايي در اين مورد به سراغ سرمربي سابقش برود. منچستريونايتد روز 10 آوريل و درچهارچوب مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايد در ورزشگاه اولترافورد به مصاف بارسلونا برود و اگر شاگردان سولسشر برنامه اي براي رسيدن به نيمه نهايي دارند بايد ليونل مسي را به طور کامل متوقف کنند. مهاجم بارسلونا در فرم فوق العاده اي قرار دارد و در 6 بازي گذشته 9 بار موفق به گلزني شده است. با همه اين اوصاف شايد سولسشر بعد از اين که سرمربي اسکاتلندي سابقش بيان کرد که نقشه اي در مورد چگونگي مهار ملي پوش آرژانتيني در دستانش دارد، بخواهد به توصيه هاي او گوش دهد.
به گزارش ManchesterEveningNews، منچستريونايتد با هدايت سر الکس فرگوسن يک بار در سال 2009 و بار ديگر در سال 2011 در فينال ليگ قهرمانان اروپا در مقابل بارسلونا قرار گرفت و در هر دو بار از اين تيم شکست خورد و قهرماني را از دست داد و  در پي اين دو شکست فرگوسن نقشه اي براي مهار مسي در صورت رويارويي دوباره با او طرح ريزي کرد. فرگوسن در سال 2013 در کتاب خاطرات خود نوشت:
براي شکست دادن بارسلونا در آن دوران، به دفاع وسط هايي که واقعا عملکرد مثبتي داشته باشند، نياز داشتيد. ريو و ويديچ سن بالايي داشتند و اولويتشان پر کردن فضا بود که البته اين موضوع کاملا صحيح است و هيچ مشکلي ندارد اما اين رويکرد در مقابل بارسلونا يک رويکرد محدود کننده است. شما به دفاع وسط هايي احتياج داريد که آماده باشند تا خود را درست جلوي مسي قرار دهند و از چيزي که در پشت سرشان اتفاق مي افتد هراسي نداشته باشند. بنابراين او به سمت کناره ها خواهد رفت که اين بسيار خوب است چرا که به اندازه اي که او در مرکز خط حمله خطرناک است در کناره ها تهديد محسوب نمي شود.  
او در ادامه مي نويسد:
پس از اين بررسي ها با خودم گفتم: وقتي که بار ديگر در فينال ليگ قهرمانان مقابل بارسلونا قرار گرفتم جونز و اسمالينگ يا اسمالينگ و ايوانز  را درست جلوي مسي قرار خواهم داد. قرار نبود بگذارم تا او بار ديگر ما را شکنجه کند.
فرگوسن هيچوقت و تا قبل از بازنشستگي اش در سال 2013 شانس اين را پيدا نکرد که نقشه اش را عملي کند اما شايد سولسشر بتواند به توصيه هاي سرمربي سابق اش عمل کند.

نظر شما