شناسهٔ خبر: 31929846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جذب گردشگر و معرفی ظرفیت استانها باجشنواره وارش

تهران - ایرنا - نماینده مردم قائم شهر در مجلس با اشاره اینکه، برگزاری جشنواره «وارش» عاملی برای معرفی ظرفیت های استان ها و فرهنگ عامه مانند سنت‌های رفتاری، گفتاری، زیستی است، گفت: با اینگونه رویدادهای هنری همچنین می توان جذب گردشگر و بهبود وضعیت اقتصادی را نیز رقم زد.

صاحب‌خبر -

«عبدالله رضیان» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره اهمیت برگزاری رویداد های هنری در بهبود اقتصادی کشور، اظهار داشت: اهمیت برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره فیلم وارش در این است که به صورت کلی برگزار نشود و حتما موضوعی باشد تا بهتر بتواند جاذبه های هر استان را در همه زمینه ها به نمایش بگذارد.
وی ادامه داد: البته برگزاری جشنواره وارش می تواند ظرفیت های استان در زمینه گردشگری، فرهنگ عامه مثل سنت‌های رفتاری، گفتاری، زیستی را به خوبی معرفی کند و این کار باعث جذب گردشگر و بهبود وضعیت اقتصادی می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گونه جشنواره ها می تواند ظرفیت خوبی را ایجاد کند تا بتوانیم در مسیر انجام کارهای فرهنگی و شناساندن فرهنگ کهن ایران و همچنین ارتقای فرهنگی کشور گام برداریم.
وی درباره نقش نمایندگان در کمک به ارتقای فرهنگی، گفت: برای کمک و هماهنگیهای لازم توسط نمایندگان، باید اطلاعات لازم را در این بخش داشته باشند بنابراین باید ابتدا اطلاع رسانی خوبی صورت بگیرد تا آنها بتوانند در ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف فرهنگی و بخش های دیگر و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی این بخش به دوستان برگزار کننده کمک کنند.
رضیان افزود: برگزاری جشنواره ای مثل وارش می تواند ظرفیت های هنری و فرهنگی استانی را که بسیار غنی است به همه در داخل و خارج از کشور بشناساند و این کار باعث می شود که استان از نظر فرهنگ های بومی، زیستی و آیینی ارتقاء پیدا کند و ظرفیت ها شکوفا شود.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ درباره نقش جشنواره فیلم وارش در تعامل بین المللی و منطقه ای به ویژه با کشورهای همسایه و حوزه دریای خزر، با اضاره به تاثیر گذاری این رویداد هنری گفت: ازاین طریق می توانیم وضعیت فرهنگی، هنری و سبک زندگی خودمان را با دعوت کردن از کشورهای همسایه که از نظر فرهنگی به ما نزدیک هستند بیشتر بشناسانیم و از این ظرفیت استفاده کنیم که در کشورهای دیگر هم این جشنواره برگزار شود.
وی تاکید کرد: به طور یقین برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در حوزه گردشگری ما هم بسیار تاثیرگذار باشد چرا که حوزه گردشگری ما دارای ظرفیت زیادی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در عین حال، اظهار داشت: ما دارای ظرفیت های تاریخی و باستانی زیادی هستیم که یا شناسایی نشده یا مغفول مانده است ازاین رو می توانیم در قالب ساخت فیلم های مستند و نمایش در جشنواره ها آن را به استان های مختلف کشورمان و دنیا معرفی کنیم.
به گفته وی با این کار نه تنها در حوزه سینمایی بلکه می توانیم گردشگر و توریست نیز جذب کنیم.
وی تاکید کرد: بطور یقین برگزاری جشنواره ای مثل وارش می تواند برای کشور و استان مفید باشد و موجب شناساندن استان به دنیا شود.

** جشنواره وارش
به گزارش ایرنا، نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، جشنواره وارش با هدف تقویت و حمایت از آثار و فیلم‌هایی با محوریت مردم شناسی با تاکید بر موضوع فرهنگ عامه همچنین، ارتباط با فیلمسازان کشورهای حاشیه دریای کاسپین و حوزه تمدنی میراث مشترک به منظور دستیابی به تحولات نوین بین منطقه ای برگزار می شود.
این رویداد هنری در سه بخش اصلی مسابقه ملی، مسابقه بین الملل (میراث مشترک) و مسابقه ترنه وا و برحول محورهای سنت رفتاری، گفتاری و زیستی برگزار خواهد شد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین استانداری این استان اردیبهشت 98 برگزار می شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1355 **

نظر شما