شناسهٔ خبر: 31929452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه اسالم:

جنس فتنه ۹۸ با فتنه‌های دیگر متفاوت است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی تلاش‌های دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی را بی‌ثمر دانست و گفت: جنس فتنه ۹۸ با فتنه‌های دیگر متفاوت است.

صاحب‌خبر -

« حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی» با تبریک سال نو به گذر از چهل سالگی انقلاب علی‌رغم تمام فشارها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به سلامت گذشتن از گردنه‌های پرفراز و نشیب با ثبات قدم در راه آرمان‌های اصیل انقلاب، دستاورد بزرگی بود که تا کنون هیچ انقلابی به آن موفق نشده است.

 

امام جمعه اسالم با بیان‌اینکه نوع انقلاب‌های موجود به تغییر وضعیت اکتفا کرده و برنامه و روش خاصی برای ارائه یک الگو و روش جدید که بتواند هم پاسخگوی نیازهای مادی وهم معنوی جامعه خود باشد، نداشته‌اند، افزود: مزیتی که انقلاب اسلامی مردم ایران را با سایر انقلاب‌‌ها جدا می‌کند این است که به نیازهای مادی و معنوی جامعه پاسخ می‌دهد.

 

وی تصریح‌کرد: نکته مهم‌تر اینکه دیگر انقلاب‌های موجود در دنیا هیچکدام به چهل سالگی نرسیدند و یا اگر رسیدند به کلی از آرمان نخستین و قوه محرک شکل دهنده انقلاب خود فاصله گرفتند در حالیکه انقلاب اسلامی ما ذره‌ای از اصول خود عدول و یا عقب‌نشینی نکرد و با تحمل تمام فشارها به این نقطه رسید.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به حربه‌های اقتصادی دشمنان اشاره کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین راه‌های فشار بر انقلاب و مردم ما فشار اقتصادی است و بعد از آن که دشمن متوجه شد در جنگ سخت نظامی، فرهنگی و امنیتی نتوانست خللی در عزم راسخ مردم ما در راه انقلاب ایجاد کند رو به جنگ اقتصادی آورده و حتی مسئولان ارشد آمریکا در صحبت‌های خود اشاره به تابستان داغ برای مردم ایران داشتند و به خیال خودشان فکر می‌کنند با محاصره و فشار اقتصادی می‌توانند مردم و انقلاب برخاسته از مردم ما را متوقف و یا شکست دهند.

 

امام جمعه اسالم ادامه داد: دشمنان غافل از اینکه سکاندار این انقلاب سال‌هاست که متوجه نقشه دشمنان در ایجاد جنگ اقتصادی شده و با ارائه راهکارهایی مثل اقتصادی مقاومتی راه نجات را به ما نشان داده است هر چند مسئولان و متولیان امر کوتاهی و قصور فراوانی در تحقق این راهکار دارند ولی دشمنان این را فهمیدند که تحریم، محاصره و فشار اقتصادی ما را در این راه خودکفاتر و آبدیده‌تر می‌کند.

 

وی با بی‌ثمر دانستن تلاش‌های دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب، خاطرنشان‌کرد: علی‌رغم تلاش‌ها و تهدیدهای مختلف دشمنان در سال ۹۷ و سعی برای پایان دادن به انقلاب اسلامی و به قول خودشان برانداختن نظام جمهوری اسلامی دیدیم که به سلامت از سال ۹۷ عبور کردیم هر چند در ماه های آخرسال ۹۷ رهبرمعظم انقلاب کلید واژه جدید فتنه ۹۸ را بیان کردند اما این به آن معنا نیست که در ۹۸ نقشه دشمنان عملی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: این بیان نکته‌های فراوانی دارد که باید بسیار با دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد و اولین نکته‌ای که به نظر بنده این بیان و این جمله دارد این است که مردم قهرمان ایران بدانند هر چند از سال ۹۷ به سلامتی عبور کردیم اما بدانید دشمن بیکار ننشسته و در سال‌های بعد هم برای ضربه‌زدن به انقلاب مشغول مکر و حیله است.

 

امام جمعه اسالم افزود: به تعبیر مولای ما امیرالمؤمنین علی(علیه‌الاسلام): « مَنْ نَامَ لَمْ یَنُمْ عَنْهُ » هر چند ما در خواب راحت و آسوده باشیم اما دشمن نخوابیده و نخواهد خوابید و همواره دنبال فتنه‌گری است.

 

وی با تبیین معنای فتنه، تصریح‌کرد: نکته دوم توجه به خود واژه فتنه و معنای آن است و فتنه به معنای آزمایش و امتحان است،هر چند با بیان این کلام از سوی مقام معظم رهبری ذهن خیلی‌ها به حوادثی شبیه فتنه ۸۸ انتخابات ریاست جمهوری و حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ و کلا به سمت آشوب و درگیری متوجه شد، ولی آشوب و درگیری یکی از آثار فتنه است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اضافه‌کرد: فتنه در اصطلاح یعنی آلوده کردن فضا با باطل، یعنی چنان حق و باطل را با هم ممزوج کنند که کسی نتواند به آسانی و راحتی آن را تشخیص دهد.

 

امام جمعه اسالم گفت: یکی از مصادیق فتنه ۹۸ می‌تواند ملتهب کردن فضای اقتصادی کشور و دادن آدرس غلط به مردم باشد، مثلا دائماعده‌ای بگویند تحریم باعث گرانی شده و تحریم هم فقط با سازش برطرف می‌شود و خیلی شیک و تر و تمیز کشور را به دست بیگانه و دشمن بسپارند.

 

وی تصریح‌کرد: امروز دیگر دشمنان برای تسلط بر کشوری لشکرکشی نمی‌کند نوع و مدل جنگ فرق می‌کند بعضی ها در این سال‌ها ادعا کردند که با برجام و توافقهسته‌ای توانستیم سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم حالا بماند که همین ادعا هم ادعای غلطی است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه این‌ها خبر ندارند که فضای اقتصادی کشور را به یک جنگ ناعادلانه و نابرابر کشیده‌اند که بیشترین تلفات آن‌هم متوجه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است، اظهارکرد: خیلی فتنه‌ها در صدر اسلام اتفاق افتاد که در ظاهر جلوی جنگ و خونریزی را گرفت ولی در حقیقت خیلی آرام و بدون خونریزی جامعه را از مسیر حق خارج و باطل را بر امور مسلط کرد.

 

امام جمعه اسالم با یاد‌آوری ماجرای حکمیت در جنگ صفین، افزود: ظاهر این ماجرا جلوگیری از مسلمان‌کشی و دور کردن سایه جنگ از سر مسلمین بود ولی نتیجه چه شد؟ صلح امام حسن مجتبی(علیه‌الاسلام) با معاویه به جهت جلوگیری از جنگ و کشتار مسلمین بود ولی معاویه به راحتی وقتی وارد کوفه شد قرارداد صلح و مفاد آن را زیر پا نهاد، درست همان کاری که امروز آمریکا و اروپا در قضیه برجام با ما می‌کنند لیکن باید حواسمان جمع باشد که دشمن همیشه بیدار است و از هر دری که بتواند می‌خواهد وارد خانه ما شود، وظیفه ماست که با هوشیاری و بیداری اسیر نقشه و دام دشمن نشویم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی اسالم شعار سال ۹۸ را در ادامه شعارهای چند سال اخیر و مرتبط با موضوع اقتصاد دانست و خاطرنشان‌کرد: شعارهایی که همگی در زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی جمع می‌شود و تنها راهکار نجات کشور از وابستگی به بیگانگان است منتهی عده‌ای اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی معنی می‌کنند و اینگونه به مردم تلقین می‌کنند که باید مشکلات را تحمل کنیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی تصریح‌کرد: بر فرض مردم مشکلات را تحمل کردند، مسئولین برای حل و رفع مشکلات چه کار می‌کنند؟ اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌گراست یعنی اول از داخل خویش را بسازیم، نیاز خود را برطرف و بعد در حالت برون‌گرایی دستاوردهای خود را به بیرون از مرزها هم صادر کنیم.

 

وی ادامه داد: یعنی یک حالت دفاعی و واکسیناسیون اولیه داشته، سپس حالت تهاجمی می‌گیرد که حتی بتواند اقتصاد دشمن را هم مختل کند و به آن ضربه اساسی و کاری بزند، دقیقا چیزی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم هم بیان کردند « خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی » یک بعد آن اقتصاد است که شعار امسال می‌تواند زمینه‌ساز آن حالت برون‌زا و تهاجمی باشد.

 

امام جمعه اسالم به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به جوانان در بیانیه گام دوم، پیام نوروزی سال۹۸ و بیانات ایشان در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: این موضوع نشانگر این است که لایه ‌ای میانی مدیریت کشور نیاز به یک پوست اندازی کلی و اساسی دارد و در لایه‌های بالا دستی هم کم کم خود ایشان میدان را برای جوانان باز کرده‌اند و با صدور فرمان آتش به اختیار و ترغیب جوانان به آینده کشور می‌خواهند این نکته برسانند که جوانان توانمند، متعهد و دلسوز با تحصیل و کسب تجربه خودشان را بالا بکشند و مسئولیت‌ها را از دست عده‌ای که مانند زالو چسبیده و دل از میز و منصب نمی‌کشند، بگیرند.

 

وی ادامه داد: البته این به معنای جنگ قدرت نیست بلکه به معنای آماده‌سازی نسل جوان برای میدان داری مدیریت کشور است، بعضی مسئولین بالادستی فکرهای بسته و وابسته دارند، عده‌ای متحجر و عده‌ای هم خودباخته اند و تا زمانی که این‌ها هستند ما هیچگاه نمی‌توانیم به فهم مشترکی از مسائل روز و آرمان‌های اصیل انقلاب دست پیدا کنیم چرا که وضعیت کلا صفر تا صدی است و راه میانه و برون‌رفت واقعی را نمی‌توانند پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی، استفاده از ظرفیت‌های جوانان برای رشد در تمام ابعاد را راهگشا دانست و گفت: نسل جوان ما به خوبی نشان داده که می‌تواند فعل خواستن و توانستن را به خوبی صرف کند و با جهش خیره‌کننده علمی در همین چهل سال انقلاب، عقب ماندگی دویست ساله دوره قاجار و پهلوی را جبران کند و هنوز هم برای رسیدن به آن افق نهایی که تمدن سازی اسلامی و زمینه‌سازی برای حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) باشد راه بسیار در پیش دارد و باید با سرعت و شتاب بیشتر این راه پر امید را ادامه دهد تا گام دوم منجر به گام نهایی یعنی استقرار کلمه توحید در سایه حکومت جهانی حضرت ولیعصر(ارواحنافداه) شود.

 

 

نظر شما