شناسهٔ خبر: 31927830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ضعف زیر ساخت های گردشگری در هرمزگان/ساحلی ترین شهر کشور فاقد کلوپ دریایی مناسب!

علی رغم پیشرفت های فراوانی که هرمزگان در حوزه های مختلف اقتصادی داشته اما همچنان در گردش گری دریایی پیشرفت چشم گیری نداشته و ساحلی ترین شهر آن نیز فاقد کلوپ دریایی مناسب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ امروزه توسعه گردشگری و توریست به عنوان یکی از راه های مهم دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی در دنیا به شمار می رود و جوامع مختلف از این مقوله به عنوان یکی از عوامل مهم در آمد زا توجه ویژه ای داشته به طوری که در دهه های اخیر در جهان این صنعت پیشرفت چشم گیری پیدا کرده است.

کشور ایران به لحاظ داشتن آثار تاریخی و طبیعت بکر و زیبا جزء 10 کشور اول دنیا به شمار می رود؛ اما ضعف زیر ساخت های گردشگری در برخی از استان های کشور موجب شده از لحاظ در آمد کسب شده این حوزه در سطح پایینی قرار گیرد.

هرمزگان با توجه به آثار و جاذبه های تاریخی و ظرفیت های طبیعی بسیار، دریا و سواحل منحصر به فرد از پتانسیل بالایی در رشد و توسعه صنعت گردشگری بر خوردار بوده که با سر و سامان دادن آن می تواند جرفی برای گفتن نه تنها در کشور بلکه در جهان داشته باشد.

ساحلی ترین شهر کشور فاقد کلوپ دریایی مناسب!

هرمزگان با دارا بودن بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی یکی از ساحلی ترین استان های کشور به شمار می رود که  می توان با ایجاد  زیر ساخت های مناسب در آن  این منطقه را به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل ساخت.

همجواری با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان یکی از نعمت های گران بهایی محسوب می شود که هرمزگان از آن برخورد بوده و  دولتمردان این منطقه می توانند با بهره جستن از این موهبت الهی در این آشفته بازار بی کاری برای افراد زیادی از جامعه شغل ایجاد کنند.

جای جای هرمزگان با دارا بودن سواحل بکر و جزایر زیبا فرصتی مغتنم و مناسبی برای توسعه گردشگری به شمار می رود که می توان تفریح و ورزش هایی چون موج سواری، شنا، قایقرانی، غواصی، فوتبال و والیبال ساحلی، تفریحات دریایی، جت اسکی و... همراه با پیشرفت های روز دنیا در آن گسترش داد.

چند ماه اخیر مسئولان در تریبون های مختلف از آبادانی بحث گردشگری هرمزگان و تبدیل ساختن مرکز این استان به قطب گردشگری دریایی سخن به میان می آورند اما اقدام قابل توجهی در این مورد صورت نگرفته و حتی پارک آبی بندرعباس با گذشت سال های زیادی از کلنگ زنی و ساخت آن همچنان در پیچ و خم تکمیل قرار گرفته و مردمان دیار نخل و شرجی به آغاز کار آن چشم دوخته اند.

پارک های آبی و احداث کلوپ های متنوع دریایی تنها به دو جزیره بزرگ قشم و کیش منحصر شده به طوری بندرعباس که ساحلی ترین شهر این استان نیز به شمار می رود فاقد کلوپ دریایی مناسب بوده و تنها به داشتن چند قایق صیادی و جت اسکی در ساحل آن بسنده شده است.

ساحل زیبا و منحصر به فرد بندرعباس را به بهانه توسعه به خشکی کشانده و ساخت و سازهای تجاری و غیر مجاز در حریم 60 متری دریا رونق گرفته اما با این وجود همچنان پارک ساحلی که در خور شان مردمان و گردشگران این منطقه باشد وجود ندارد.

در حالی که هر ساله در ایام نوروز هرمزگان میزبان خیل عظیمی از گردشکران بوده؛ اما متاسفانه مرکز این استان زیر ساخت های مناسب برای گردشگری دریایی نداشته و مسافران نوروزی برای بهره مندی از تفریحات دریایی باید به جزایر قشم و کیش مراجعه کنند.

علی ای حال از مسئولان انتظار می رود که همان گونه که بندرعباس پایتخت اقتصادی کشور به شمار می رود توجه ویژه ای به بحث گردشگری آن را نیز داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما