شناسهٔ خبر: 31927698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو کمسیون اجتماعی مجلس :

مشکل ازدواج « مساله فرهنگی» است/ نگرش جوانان باید نسبت به ازدواج تغییر کند

لطفی گفت: اگر ۱۰ آیتم در امر ازدواج دخیل باشند، اقتصاد ۱۰ درصد آن را تشکیل می‌دهد و ۹۰ درصد مابقی نیازمند تغییر ساختار فرهنگی، ذهنیت و نگرش جوانان به زندگی است.

صاحب‌خبر -

«محمد لطفی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در خصوصی تاثیر تورم بر افزایش سن ازدواج جوانان گفت:مسئله ازدواج جوانان مشکل اقتصادی نیست ،نقش اقتصاد بسیار کمرنگ است اگر ۱۰ آیتم در امر ازدواج دخیل باشد از دیدگاه من،اقتصاد ۱۰ درصد آن را تشکیل می‌دهد و ۹۰ درصد مابقی نیازمند تغییر ساختار فرهنگی، ذهنیت و نگرش جوانان به زندگی است.

 

این عضو کمسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: امروزه همه‌ جوانان در آغاز زندگی مشترک می‌خواهند، زندگی مستقلی داشته باشند. این در حالی است که پدر و مادرهای ما در اتاق‌های کوچک و به صورت گسترده زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اند و بچه‌های بسیار موفق و با تربیتی نیز تحویل جامعه داده‌اند بنابراین لازم است جوانان یک مقدار توقعات خود را پایین بیاورند تا هم بنیان زندگیشان محکم شود و هم با مشکلات کمتری روبرو شوند، سپس با تلاش و کوشش یکدیگر گام به گام کمبودهای دیگر زندگی خود را جبران کنند.

 

 وی با بیان اینکه عمدترین مشکل در حوزه ازدوج مساله فرهنگی است تصریح کرد: حتی اگر مشکلات اقتصادی جوانان هم حل شود، بعد از شش ماه مسئله طلاق مطرح می‌شود. همان معضلی که امروزه به راحتی شاهد آن در جامعه هستیم. لذا بایستی همه این مسائل کارشناسی و ذهنیت جوانان نسبت به ازدواج تغییر کند.

 

لطفی گفت: اگر ما به همه جوانان جامعه یک خانه و ۱۰۰ میلیون تومان هم پول بدهیم باز هم می‌بینیم ،درصد بسیار کمی از آنها تن به ازدواج می‌دهند.

نظر شما