شناسهٔ خبر: 31927292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

عشق و حال یک جوان ایرانی در عید

صاحب‌خبر -

شهاب پاک‌نگر طنزنویس

هیچ چیز در ایام عید، برای یک جوان ایرانی مثل ماندن در خانه لذت‌بخش نیست، البته اگر سایر اعضای خانواده به مسافرت
رفته باشند. اگر نرفته باشند هم ناراحت نباشید؛ ما در این مطلب می‌خواهیم به شما چند راهکار برای لذت‌بردن از تعطیلات یاد بدهیم.
خودتان را با تلویزیون و برنامه‌های شاد و مفرحش سرگرم کنید. شما در هر ساعتی از شبانه‌روز که تلویزیون را روشن کنید، می‌بینید یک گزارشگر به سطح شهر رفته و به مردم می‌گوید «سال نو رو با لهجه شیرین خودت، به هموطنات تبریک بگو» و بعد از شدت نوآوری در تهیه گزارش، تمام موهای تنش سیخ می‌شود. غیر از این می‌توانید با دیدن سریال‌های صداوسیما هم سرگرم شوید، البته این سریال‌ها همین‌جوری خالی‌خالی نیست، درواقع شما یک‌سری تبلیغِ «ستاره فلان مربع» می‌بینید که وسطش چند دقیقه سریال نشان می‌دهد. غیر از سریال، صداوسیما فیلم‌های درجه یک خارجی را هم برای سرگرمی مردم تدارک دیده است، فقط کمی آنها را با دوبله مناسب بومی‌سازی کرده؛ مثلا ممکن است در عید شما یک فیلم ببینید که آقای عموجانی، لوله‌کش زحمتکش خیلی به خانواده‌اش رسیدگی می‌کند و در پایان هم به خاطر زحماتی که برای امرار معاش خانواده کشیده به دوربین لبخند می‌زند.
کار دیگری که می‌توانید در ایام عید انجام دهید معاشرت با فامیل است. فقط توصیه ما این است که قبل از دیدار با فامیل حتما دو تا آرامبخش مصرف کنید و بگذارید هشتاد‌ درصد لذت معاشرت با بستگان از آنِ شما باشد، چون قطعا با سوالات «کی ازدواج می‌کنی؟»، «دَرست کی تموم می‌شه؟»، «کی بچه‌دار می‌شی؟!» و... روبه‌رو خواهید شد. در ضمن با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی شما با یک معضل دیگر هم روبه‌رو خواهید شد؛ شک نکنید که اعضای فامیل به‌خاطر تک‌تکِ پست‌هایی که لایک نکردید و فالوهایی که بک ندادید، شما را مواخذه خواهند کرد.
یکی دیگر از کارهایی که تعطیلات عید را برای شما شیرین‌تر خواهد کرد بازی است، البته با دیگران. می‌‌توانید با اعضای خانواده جمع شوید و مثلا حدس‌بازی کنید و بگویید حدس می‌زنید رقم اختلاس بعدی چقدر خواهد شد. باور کنید تمام اختلاس‌گران عزیز از همین‌جا شروع کردند، اگر آن عدد را بارها در ذهن‌تان مرور کنید شاید ساکنِ بعدی کانادا شما باشید. یک بازی دیگری که می‌توانید با خانواده انجام دهید، «لیپ سینک» یا همان لباهنگ است. باید یک آهنگ را بگذارید و روی آن لب بزنید. اگر بتوانید همین بازی را به خوبی انجام دهید، ما به شما قول می‌دهیم به‌زودی بتوانید یک کنسرت بزرگ برگزار و با پلی‌بک تمام هواداران‌تان را راضی کنید. اگر از این بازی‌ها خوش‌تان نمی‌آید و زوج تازه ازدواج‌کرده در فامیل دارید که با در یک بشقاب غذا خوردن‌شان حال‌تان را به هم می‌زنند، پیشنهاد ما به شما بازی جرأت-حقیقت است، بی‌تردید بعد از آن بازی کارشان به طلاق خواهد کشید.

 

 

نظر شما