شناسهٔ خبر: 31925164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طهرانچی در گفتگو با دانشجو؛

ایجاد مدارس مهارتی با محوریت رشته‌های مختلف درسی/ «طرح پایش» یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دانشگاه آزاد در سال ۹۷ بود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: مدارس مهارتی متشکل از کارگاه‌های علمی مهارتی و شبیه‌سازی کامل اتفاقات جامعه در آن رشته خاص خواهد بود

صاحب‌خبر -
اخبار عید نوروز///////// ایجاد مدارس مهارتی با محوریت رشته‌های مختلف درسی/ مدارس مهارتی شبیه‌سازی کامل اتفاقات جامعه در آن رشته خاص استمحمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ درخصوص مهمترین اقدامی که در سال ۹۷ رخ داده و برای دانشگاه آزاد موثر بوده است، اظهار کرد: به نظر من طرح پایش و مدارس مهارتی دو طرحی بود که به موازات یکدیگر در آموزش عالی ایران تاثیرگذار است.  

وی ادامه داد: پایش دانشگاه‌ها برای ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه و نیازسنجی مسائل جامعه است و قطعا حل مشکلات جامعه از طریق پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و افزایش تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی صورت خواهد گرفت.

طهرانچی در تشریح طرح پایش افزود: هر استان در یک موضوع پیشگام خواهد بود و تا کنون واحد‌های تهران‌شرق، یادگار امام، تهران جنوب، تهران مرکزی، تهران غرب و علوم پزشکی اعلام آمادگی کرده‌اند؛ البته باید به این نکته هم اشاره کنم که اساتید و دانشجویان  این امکان را دارند که از تمام کشور موضوع پایان نامه را انتخاب نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: واحد‌های استانی باید با همکاری دبیرخانه برنامه علمی، موضوعات محوری خود را با توجه به برخی چالش‌های موجود در آن استان مشخص کنند.

وی با اشاره به ایجاد شورا‌های راهبردی در برنامه پایش دانشگاه آزاد به تعداد برنامه‌های موجود، گفت: این شورا‌ها از نخبگان تشکیل می‌شوند و تمام امور بر اساس رویکرد حاکم بر برنامه به‌منظور مصونیت‌بخشی به دستاوردها، ارزیابی خواهد شد.

طهرانچی در تشریح مدارس مهارتی نیز گفت: دانش مهارتی شامل پژوهش و مسائل دیگر می‌شود و باید نسبت به آن توجه کافی و لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مدارس تکمیلی به عنوان مدارس عالی مهارتی، بیان کرد: این مدارس شامل کارگاه‌های علمی مهارتی و شبیه‌سازی کامل اتفاقات جامعه در آن رشته خاص خواهد بود.  دانشجویان در این مدارس، مهارت رشته خود را می‌آموزند و از صفر تا صد یک پرونده را تحت نظر یک هدایتگر پیش می‌برند.

طهرانچی با بیان اینکه مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد کار خود را با رشته حقوق آغاز کرد؛ اظهار کرد: به دانشجویان ارشد آموزش لازم داده شود و فرهنگ سازی هم یکی از حلقه‌های تکمیلی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا دسته مدارس مهارتی را گسترش دهیم و طرح پایش را ضمن عملیاتی کردن به ۴۰ موضوع برسانیم.

نظر شما