شناسهٔ خبر: 31925107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

ذوب‌آهن ۹۷؛ سالی پر از کناره‌گیری، اخراج و استعفا

سختی‌های سال ۹۷ برای ذوب‌آهن از میز ریاست و نیمکت مربیگری شروع شد و به داخل زمین راه پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران

سختی‌های سال ۹۷ برای ذوب‌آهن از میز ریاست و نیمکت مربیگری شروع شد و به داخل زمین راه پیدا کرد. رفتن قلعه‌نویی و چند بازیکن اصلی این تیم دشواری‌های زیادی سر راه مدیران، کادر فنی و بازیکنان این تیم قرار داد که تا پایان سال ۹۷ با آن درگیر بودند.

به گزارش ایسنا، فصل ۹۷ – ۹۶ برای ذوب‌آهن سخت شروع شد اما شیرین به پایان رسید. آن‌ها با قلعه نویی هفته‌های اول در انتهای جدول قرار داشتند اما لیگ برتر را در رتبه دوم و با کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به پایان بردند. اما فصل ۹۸ – ۹۷ از همان آغاز با سختی شروع شد تا در پایان سال ۹۷ هم ذوب‌آهن نشانی از آن تیم با صلابت سال‌های قبل نداشته باشد. با رفتن قلعه نویی به سپاهان کار آذری برای پیدا کردن جانشین او شروع شد. گزینه‌های زیادی مطرح شد و حتی از همان ابتدای فصل نام علیرضا منصوریان سر زبان‌ها چرخید اما دست آخر نیمکت این تیم به امید نمازی رسید.
با این که از همان ابتدا زمزمه‌هایی از مخالفت برخی اعضای هیأت مدیره با این تصمیم شنیده می‌شد اما نمازی کارش را با برد در هفته اول مقابل نساجی آغاز کرد تا شرایط کمی آرام شود. بعد از این در هفته پنجم ذوب‌آهن دومین و آخرین برد خود را در لیگ برتر به دست آورد تا همین نتایج باعث شود قبل از پایان نیم فصل اول نمازی از سرمربی‌گری این تیم کنار برود. رفتن کی‌روش استنلی به سپاهان و مرتضی تبریزی به استقلال و مصدومیت چند بازیکن این تیم دست نمازی را خالی گذاشته بود.
نمازی که تیمش به گواه کارشناسان خوب بازی می‌کرد اما باز هم با کارشناسی مشخص شد که از داوری ضرر کرده بود بعد از رفتنش از تیم گفت که بعضی بازیکنان برای تیم کم کاری می‌کردند. او هم‌چنین از فشارهای خارج از باشگاه برای برداشتن او پرده برداشت.
چند روز بعد از رفتن نمازی، آذری که خودش در ابتدای فصل در صفحه اجتماعی‌اش به صورت تلویحی و به خاطر برخی فشارها از سمتش استعفا داده بود، علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد تا شاید شرایط تیم بهتر شود. هر چند آذری در تیم ماندگار شد اما در روزهای آخر اسفندماه ۹۷ با تصمیم مدیرعامل کارخانه ذوب آهن از عضویت هیأت مدیره این باشگاه کنار رفت و مدیرعامل باشگاه ماند تا ذوب آهنی‌ها فصلی پر از اخراج و استعفا را پشت سر گذاشته باشند.
از بدشانسی‌های ذوب‌آهن در سال ۹۷ می‌توان به مصدومیت دو بازیکن این تیم یعنی رحیم زهیوی و محمدرضا خلعتبری اشاره کرد. آن‌ها بعد از این که در نیم فصل دوم به این تیم پیوستند دچار مصدومیت شدیدی شدند تا بدبیاری‌های سبزپوشان ادامه پیدا کند.
ذوب‌آهن سال ۹۷ را با رتبه‌های پایینی جدول ‏‬ در لیگ برتر به پایان برد و فرصت چندانی هم برای رسیدن به رتبه‌های میانی ندارد و اگر دست نجنباند باید در روزهای آخر لیگ برای بقا بجنگد؛ موضوعی که شاید برای تیمی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست کمی عجیب به نظر می‌رسد. ذوب‌آهن با منصوریان در پلی‌آف لیگ قهرمانان دو بازی با الکویت و الغرافه برگزار کرد و با پیروزی در هر دو دیدار به مرحله گروهی این فصل رسید. در مرحله گروهی هم در بازی اول خود برابر الزوراء عراق به تساوی رسید و در بازی دوم هم در یک بازی دراماتیک با حساب ۳ بر ۲ دو النصر عربستان را برد تا سال ۹۷ را با رتبه دوم در گروهش به پایان برساند.
به نظر می‌رسد این پیروزی روحیه‌ای مضاعفی به این تیم داده باشد. بازیکنان ذوب‌آهن بعد از آمدن منصوریان در بازی‌های خود جنگنده‌تر ظاهر می‌شوند و همین مساله راه‌های بیش‌تری را برای ماندن در لیگ برتر پیش پای منصوریان و شاگردانش می‌گذارد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما