شناسهٔ خبر: 31924969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مطهری در گفت‌وگو با میزان:

دو بار از مرگ نجات پیدا کردم!/ مهران مدیری چهره سال ۹۷ بود/ پولم را از تراکتوری‌ها می‌گیرم

خبرگزاری میزان- ارسلان مطهری مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن در خصوص اتفاقات فوتبالی سال ۱۳۹۷ توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، بعد از چند ماه بسیار دشوار و در حالی که خیلی‌ها به آینده‌اش با تردید فراوان نگاه می‌کردند موفق شد در لباس ذوب‌آهن خوش بدرخشد و با زدن گل‌های حساس اثبات کند هنوز هم یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر است.

گفت‌وگوی نوروزی میزان با ارسلان مطهری را از دست ندهید.

*سال ۹۷ برای تو چطور گذشت؟

سال ۹۷ برای من در مجموع خوب بود. خودم سه ماه اصلا تمایل نداشتم در تیمی حضور داشته باشم و می‌خواستم لژیونر شوم. دو سال بسیار سخت را در نفت تهران پشت سر گذاشتم که از لحاظ مالی هیچ چیزی برای من نداشت. آن زمان در تیم امید بودم و وضعیتم از لحاظ فنی ایده آل بود. نفتی‌ها اذیت کردند و رضایتنامه‌ام را ندادند. آنها پول بقیه بازیکنان را هم ندادند. ۶ مدیرعامل عوض شد و ما نمی‌دانستیم که باید از چه کسی شکایت کنیم.

*گویا از تراکتور هم پولت را نگرفته‌ای.
 
بله. متاسفانه آنها هم پول من را نداده‌اند که البته مراحل قانونی در حال طی شدن است و قطعا پولم را از آنها پس خواهم گرفت. خدا را شکر در ادامه روندم رو به رشد شد و به خودم گفتم که می‌توانم برگردم. در اواخر سال با ذوب‌آهن ایام خوبی را پشت سر گذاشتم. امیدوارم سال ۹۸ برای من و مردم ایران قابل قبول و شیرین باشد. سال بسیار مهمی برای من در پیش است و انگیزه فراوانی برای اثبات خودم دارد.

*ارسلان از برد شیرین مقابل النصر صحبت کن. بازهم ذوب‌آهن کامبک زد.

خدا را شکر می‌کنم. تیم ما به یک شخصیت خوب رسیده است. خودمان را باور کرده‌ایم جایگاه ذوب‌آهن این نیست. با این حال حریف سفت و سختی پیش روی ما قرار دارد. النصر در رده دوم لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد. در عربستان هم اکثر تیم‌ها با هزینه‌های گزاف بسته می‌شوند و بازیکنان خارجی با کیفیتی شاغل هستند. تلاش کردیم و نتیجه را مال خود کردیم. سخت‌ترین بازی دور گروهی را بردیم و به سه امتیاز بسیار حساس رسیدیم. وضعیت گروه ما پیچیده است و نمی‌توان از الان با قطعیت درباره آینده صحبت کرد، اما سعی می‌کنیم تا پایان با همین روحیه و حس مبارزه جویانه ادامه دهیم.

*چند ماه سخت را پشت سر گذاشتی و حالا دوباره با گل‌های مهمی که به ثمر رساندی سر زبان‌ها افتادی. ارسلان چه شد که به عمان رفتی؟

من می‌خواستم به نروژ بروم و مدارکم را هم به سفارت تحویل داده بودم. چون نمی‌خواستم سنگ اندازی صورت گیرد تمام کار‌ها را خودم انجام دادم. تا روز آخر همه چیز درست بود، اما به من ویزا ندادند و به بهانه ناقص بودن مدارک دو و نیم ماه من را نگه داشتند. با این حال من می‌خواستم هر طور شده بروم. تصمیم گرفتم مدت کوتاهی در عمان بازی کنم و سپس راهی نروژ شوم. اما آنجا دروغ‌هایی به من گفته شد که شرایط را عوض کرد. پیش از اینکه به این کشور بروم سعید آذری به من لطف داشت و پیشنهاد داد، اما در آن زمان تمایلی به حضور در فوتبال ایران نداشتم. ولی حالا خوشحالم که به تیمی آمده‌ام که ساختارش مناسب است و با برنامه جلو می‌رود. خدا را شکر از انتخابی که داشته ‌ام راضی هستم و امیدوارم نتایج خوبی هم در ادامه بگیریم.

*ذوب‌آهن فصل دشواری را پشت سر گذاشت. شما ۱۳ هفته در لیگ به برد نرسیدید تا اینکه پدیده را در مشهد شکست دادید و همه را متعجب کردید.

ما زمان نمازی هم خوب کار می‌کردیم، اما شانس نداشتیم. من چند هفته ابتدایی حضور نداشتم، اما واقعا تیم ما بدکار نمی‌کرد. گل شدن توپ‌ها خیلی مهم است. مسئله این است که به نتیجه امتیاز می‌دهند نه بازی خوب. مقابل پدیده هم هیچ کس فکر نمی‌کرد ببریم جز خود بازیکنان که به این مسئله باور داشتیم و خوشبختانه به آن هم رسیدیم. اوج گیری مجدد تو و منصوریان به اتفاق هم بعد از روز‌های فوق العاده‌ای که در نفت داشتید.
 
*منصوریان هم از زیر فشار زیادی خودش را نجات داد. اینطور نیست؟

طبیعتا هر مربی دوست دارد بهترین نتایج ممکن را به دست بیاورد. واقعا فشار زیادی روی دوش او بود که حالا برداشته شد. همه در حال کمک کردن به یکدیگر هستیم و این خیلی خوب است. امیدوارم بتوانیم به همین روند صعودی ادامه دهیم. هم در آسیا نتایج خوبی بگیریم و به مرحله دوم برسیم و هم در لیگ به رتبه آبرومندی دست پیدا کنیم.
 
*چهره برتر سال ۹۷ از نظر تو چه کسی است؟

به نظر من مهران مدیری چهره برتر این سال بود. وی با برنامه دورهمی مردم ایران را شاد کرد. شخصا خیلی مدیری را دوست دارم. او در کارش فوق العاده کار می‌کند.

*قطعا به حضور مجدد در تیم ملی فکر می‌کنی.

بدون تردید همینطور است. هر بازیکنی این انگیزه را دارد تا به تیم ملی کشورش برسد. کارلوس کی‌روش تعطیلی‌های زیادی را در لیگ به وجود آورد. این حرف‌ها را الان بر زبان نمی‌آورم و وقتی که وی سرمربی تیم ملی بود هم همین عقیده را داشتم. این تعطیلی‌های گاه و بیگاه باعث می‌شد تا تیم‌ها سه یا چهار بار دوران بدنسازی‌شان را انجام دهند و بازیکنان از شرایط مسابقه دور شوند. امیدوارم با عملکرد خوبم هم به باشگاهم کمک کنم و هم در تیم ملی حضور داشته باشم.

*تو دو بار تا آستانه مرگ رفتی، اما نجات پیدا کردی. درباره این دو اتفاق صحبت کن.

دقیقا همینطور است. یک بار حدود هشت سال پیش از کوه سقوط کردم و یک بار هم سال گذشته بود که با ماشین چپ کردم. خدا سه فرصت به من داده که دو تای آن را پشت سر گذاشتم و باید دید مرتبه بعدی چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
انتهای پیام/

نظر شما