شناسهٔ خبر: 31924962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

شرق مازندران و فراگیری رانش زمین در مناطق کوهستانی/ تخلیه بخشی از روستای ولامده نکا

با بارش سامانه جدید بارشی در استان مازندران، اینبار مناطق کوهستانی شرق این استان درگیر مشکل جدیدی به نام رانش شد و فراگیری رانش زمین در مناطق کوهستانی مشکل‌آفرین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق مازندران، رانشی شدن بسیاری از مناطق کوهستانی شرق مازندران و احتمال در معرض رانش بودن این مناطق، علاوه بر آماده باش بودن کامل مدیریت بحران، مردم و روستاییان را هم در آماده‌باش قرار داده است و خطر را افزایش داده است.

 

براساس اطلاعات واصله از شرق مازندران، هم اکنون در بارش جدید باران در مناطق کوهستانی حدود 10 روستای منطقه دچار رانش جدید شده و روستای هزارجریب نکا و بهشهر دچار رانش شده و احتمال رانش در روستاهای گلوگاه هم وجود دارد.

روستاهای چرمی، ولامده، سمچول، پارچ، پرکلا و روستاهای مختلف دیگر از جمله روستاهایی هستند که در بارش باران  روز دوشنبه دچار رانش شده و رانش و ریزش زمین، جان مردم این روستاها را تهدید می‌کند.

تخلیه بخشی از روستای ولامده نکا

معاون فرماندار نکا از تخلیه بخشی از روستای ولامده نکا خبر داد و گفت: با توجه به رانشی شدن بخشی از اراضی روستای ولامده اقدام به تخلیه بخشی از این روستا شده است تا ایمنی لازم ایجاد شود.

محمد محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: بخشی از مساکن روستایی ولامده تخلیه و دام‌ها به محل امن منتقل شدند و ایمنی در بخش‌های دیگر برقرار است.

وی افزود: مشکل و تهدیدی برای روستاهای دیگر منطقه وجود ندارد و افراد در آرامش کامل بوده و روستاییان ساکن در شهر برای تردد در روستاها با امکانات لازم تردد کرده و از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

تردد در مسیر پرکلا- سمچول بهشهر ممنوع

بخشدار یانه‌سر بهشهر هم با اشاره به ایجاد رانش جدید در محور و راه دسترسی روستاهای سمچول، پارچ و پرکلا یادآور شد: تردد در محور پرکلا- سمچول بهشهر ممنوع شد و افراد تا اطلاع ثانوی از تردد در این محور خودداری کنند.

عباسعلی حسنی گفت: در تنگه کیاسر هم به دلیل بالا آمدن سطح آب، افراد از تردد در این مسیر خودداری کرده و در صورت نیاز با امکانات و تجهیزات کامل تردد کنند.

به گزارش فارس، نیروهای سپاه با ورود به منطقه برای رانش در مسیر سمچول به پرکلا وارد عمل شده و بهسازی مسیر در دست انجام است.

انتهای پیام/86002/ع/و

نظر شما