شناسهٔ خبر: 31924914 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معری کتاب؛

«حماسه یاسین»

صاحب‌خبر -

«حماسه یاسین» /// اتونشر عیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حماسه یاسین» عنوان کتابی از «محمد انجوی‌نژاد» است که با هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نگارش درآمده است. این کتاب که رتبه اول چهارمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس را به دست آورده در جشنواره ایثار، ادب و پایداری ۱۳۷۹ به عنوان اثر ممتاز ادبیات دفاع مقدس انتخاب شده است.

نویسنده «حماسه یاسین» در دوران دفاع مقدس، عضو لشکر ۲۱ امام رضا (ع) بوده. داستان کتاب نیز از زمانی شروع می‌شود که عده‌ای از اعضای گردان تخریب لشکر که در مشهد به سر می‌برند، از سوی مسئولان لشکر احضار می‌شوند و به خاطر مأموریتی جدی و فوری مرخصی‌ها را لغو می‌کنند، زیرا که باید به منطقه اعزام شوند. پس از استقرار در مقر تخریب، یک گروه ۵۰ نفری از آن‌ها برای آموزش غواصی در کنار رود کارون مستقر می‌کنند و تمرینات بسیار طاقت فرسایی در آب برای غواصی انجام می‌دهند. از میان این ۵۰ نفر و بقیه زبدگان لشکر، ۲ گردان منتخب برای آموزش‌های پایانی انتخاب می‌شوند. گردان‌های یاسین و نوح.

بیشتر مطالب این کتاب مربوط به وصف تمرینات و حالات روحانی و تفریح‌ها و بگو بخند‌های رزمندگان گردان یاسین است. سید محمد انجوی نژاد از معدود کسانی است که از این گردان در عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ زنده می‌ماند و باقی یا اسیر و یا شهید می‌شوند.

قسمتی از متن کتاب:

«یک شب بیدار شدم و دیدم کسی در اتاق نیست، رفتم بیرون. چون معمولا صابون در دستشویی نبود، کورمال کورمال به داخل تدارکات رفتم. ناگهان یکه خوردم. پشت کارتن‌های تغذیه، قامتی بلند، ولی خمیده با گردنی کج دیدم، رفتم داخل. زیر مهتاب، چهره ملتهب و گریان و دستان به التماس بلند شده مسعود هم نوا شدم. در قنوتش داشت تندتند با اشک و ناله مناجات شعبانیه را از حفظ می‌خواند و اشک می‌ریخت. دیگر نیازی به صابون نبود شسته شده بودم و پاک»

«حماسه یاسین» در ۹۶ صفحه مصور به قلم «سید محمد انجوی نژاد» نوشته و توسط انتشارات «سوره مهر» در سه هزار و ۳۰۰ نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما