شناسهٔ خبر: 31924622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خطر ریزش کوه در جاده زنجان – تهم – چورزق وجود دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد: با توجه به بارش باران و ایجاد سستی و

صاحب‌خبر -

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد: با توجه به بارش باران و ایجاد سستی و تغییر در ساختار سنگ ها در جاده کوهستانی زنجان – تهم – چورزق، خطر ریزش کوه وجود دارد؛ رانندگان احتیاط کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جواد یوسفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به بارش باران و برف و تغییرات آب و هوایی ایجاد سستی و تغییرات در ساختار سنگ‌ها و دیواره‌ کوه‌های مجاور جاده‌ها، ریزش برخی مقاطع از جاده‌های کوهستانی استان زنجان به ویژه در جاده زنجان – تهم – چورزق بسیار محتمل است.

وی تاکید کرد: رانندگان و مسافران از توقف در طول این مسیر به جد خودداری کنند و در بخش هایی از جاده که احتمال ریزش کوه وجود دارد با نصب تابلو مشخص شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: به منظور دسترسی سریع راهداران پرتلاش و اقدام لازم به منظور ایمن‌سازی و پاک‌سازی محل ریزش و ایجاد بستر سفر ایمن برای مسافران و رانندگان عبوری از این مسیر ارتباطی از توقف در جاده خودداری شود.

یوسفی اظهار داشت: رانندگان در محدوده‌ های دارای ریزش کوه با رعایت جوانب احتیاط و سرعت مطمئنه تردد کنند.

وی تاکید کرد: با وجود حضور مستمر و منظم گشت‌های راهداری در همه جاده های استان زنجان، رانندگان و مسافران در صورت مشاهده‌ هرگونه مشکل در جاده‌های استان مورد را به صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره تلفن‌های ١٨١٦ بدون نیاز به کد پیش‌شماره و یا ٣٣٧٧٦٤٠٨-٠٢٤با اداره مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان اضافه کرد: بجز این مسیر ارتباطی احتمال ریزش کوه در مسیر پری به ماهنشان نیز وجود دارد که این جاده فرعی پاییز و زمستان سال 97 ریزش کرده بود.

به گزارش ایرنا، اردیبهشت سال 92 مسیر زنجان - تهم - چورزق به بهره برداری رسید و از این سال بیش از سه دفعه ریزش شدید کوه در این مسیر به بسته شدن آن منجر شده است.

شدیدترین ریزش در این مسیر فروردین 94 بود که پاکسازی آن 6 روز زمان برد.

برای آخرین بار کیلومتر 30 مسیر ارتباطی زنجان - تهم -چورزق به علت ریزش کوه ساعت 9 صبح 26 اسفند سال 94 بسته و در مدت 15 دقیقه نیروهای راهداری در این مسیر حاضر شدند و در کمتر از 2 ساعت این مسیر پاکسازی شد.

صبح 14 فروردین 96 نیز دوباره ریزش در کیلومتر 20 این مسیر موجب بسته شدن جاده شد و آخرین ریزش این مسیر نیز بامداد 11 اردیبهشت همین سال اتفاق افتاد.

ریزش بهمن نیز در بهمن سال 95 موجب بسته شدن یک هفته ای این مسیر ارتباطی شده بود که توسط نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی بارگشایی شد.

ریزش سنگ های جاده زنجان – تهم – چورزق نیمه دوم اسفند سال 95 نیز 2 دفعه اتفاق افتاد اما این مسیر را مسدود نکرد.

انتهای پیام

نظر شما