شناسهٔ خبر: 31924599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان گزارش می‌دهد

میزان وزن بار مسافر در هواپیما چقدر است؟

خبرگزاری میزان- به کلیه‌ی وسایلی که مسافر همراه خود به داخل کابین هواپیما می‌برد، Cabin Baggage گفته می‌شود. وزن بار مجاز این بخش بین ۵ تا ۸ کیلوگرم با توجه به ایرلاین‌ها و مسیر‌های هوایی متفاوت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، چقدر وسیله با خود در سفر هوایی همراه ببریم سوالی است که بسیاری از ما در هنگام سفر با آن مواجه می شویم و جواب دقیق آن را نمی دانیم. در این مطلب به شرح این مطلب می پردازیم.

وزن بار مجاز در داخل کابین هواپیما یا Cabin Baggage چقدر است؟

به کلیه‌ی وسایلی که مسافر همراه خود به داخل کابین هواپیما می‌برد، Cabin Baggage گفته می‌شود. وزن بار مجاز این بخش بین ۵ تا ۸ کیلوگرم با توجه به ایرلاین‌ها و مسیر‌های هوایی متفاوت است؛ بنابراین قانون یکسانی در این زمینه وجود ندارد. هرچند که معمولا وزن ۷ کیلوگرم به مسافران توصیه می‌شود.

جریمه‌ی اضافه بار چقدر است؟

اگر مسافری علاوه بر مقدار بار مجانی و مجازی که ایرلاین برایش در نظر گرفته بار بیشتری داشته باشد، باید مبلغی به عنوان اضافه بار برحسب کیلوگرم بپردازد. این مبلغ براساس مقررات مبدا مسافرت و پرواز‌های داخلی و بین المللی متغیر است. مقررات دقیق مربوط به وزن و حجم بار مجاز را روی بلیط هواپیما یا سایت هر ایرلاین بخوانید.

فریت بار مسافری چیست؟

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت دارید و وسایل زیادی باید با خودتان ببرید از فریت بار استفاده کنید. فریت بار مسافری یعنی خلاص شدن از شر جریمه‌ی اضافه بار. فریت، ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی است. این نوع بار هوایی از طریق گمرک فرودگاه‌ها، به صورت غیرهمراه و با صدور بارنامه‌ی هوایی با هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به اضافه بار همراه مسافر به مقصد ارسال می‌شود. دفاتر شرکت‌های فریت بار در بیشتر فرودگاه‌های ایران وجود دارند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، بار خود تحویل بدهید.

آیا ایرلاین‌ها قوانین جداگانه‌ای برای حمل بار دارند؟

بله. در کنار قوانین استاندارد و کلی حمل بار هوایی که توسط یاتا (IATA) وضع شده، هر ایرلاین شرایط متفاوتی برای حمل بار مسافران دارد. بهترین راه برای اطلاع از شرایط مراجعه به وبسایت شرکت‌های هوایی است. مثلا در بیشتر ایرلاین‌های اروپایی وزن بار کمتری (۲۳ کیلوگرم) در نظر گرفته شده که با ایرلاین‌های آمریکایی یا آسیایی متفاوت است. حتی بعضی از شرکت‌های هوایی مثل IranAir برای مشتریان خود کارت وفاداری هدیه می‌دهند که شامل اضافه بار بیشتر بدون پرداخت هزینه‌ای است.

حمل بار در کلاس‌های پروازی (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس) متفاوت است؟

پاسخ این سوال هم مثبت است. با توجه به نوع کلاس پروازی، مقدار بار مجاز تفاوت دارد. مثلا در قسمت اکونومی تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز دارید که این اندازه در بیزینس کلاس به ۴۰ کیلوگرم و در فرست کلاس به ۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما