شناسهٔ خبر: 31922762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در جلسه معارفه شهردار اراک مطرح شد:

شهرداری‌ها نباید به محلی برای درگیری سیاسی تبدیل شود/ انتخاب شهردار اراک بدون هرگونه توصیه و فشار خارجی انجام شد

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت: جنس کار شهرداری‌ها به‌عنوان نهادی خدمت رسان با دیگر نهادها متفاوت است و نباید به باشگاه سیاسی و محلی برای درگیری‌های سیاسی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه معارفه شهردار اراک که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور برگزار شد با اشاره به تسریع صدور حکم شهردار اراک از سوی وزارت کشور بیان کرد: با توجه به اینکه شهر اراک در طول حدود ۵ ماه گذشته با سرپرستی اداره می‌شد که البته لازم است از شالی بگ به خاطر قبولی سرپرستی تشکر شود، اما نیاز به داشتن فردی به‌عنوان شهردار برای کلان‌شهر اراک واقعاً احساس می‌شد که با پیگیری‌های استانداری مرکزی و درک بالای وزارت کشور و برداشتن موانع، درنهایت این کار صورت گرفت.

انتخاب شهردار اراک بدون هرگونه توصیه و فشار خارجی انجام شد

استاندار مرکزی انتخاب شهردار اراک از سوی شورای شهر اراک را بدون هیچ‌گونه فشار خارجی دانست و اظهار کرد: شهردار اراک در فضایی کاملاً دموکراتیک و بدون توصیه و فشار خارجی توسط شورای شهر اراک انتخاب شد و در آخرین لحظات سال ۱۳۹۷ حکم آن تائید شد.

وی ضمن تشکر از تاجران شهردار قبل و شالی بگ سرپرست شهرداری اراک بیان کرد: همان‌طور که گفته شد در حال حاضر ۲۲ میلیارد تومان مبلغ باقی‌مانده در حساب شهرداری اراک است که انتظار می‌رود شهردار جدید با تلاش بیشتر و قرار دادن این مبلغ برای پروژه‌های عمرانی شهر مانند پل شریعتی و میدان ورزش، نشان دهد که انتخاب شورای شهر انتخاب شایسته و مناسبی بوده است.

آقازاده خطاب به شورای شهر اراک اظهار کرد: این شورا تمام توان خود را در حمایت از شهردار جدید قرار دهد تا اهداف و توقعات مردم شهر به‌خوبی اجراشده، کارهای بزرگی صورت بگیرد و دوره جدیدی از کار و تلاش را در سطح شهر اراک شاهد باشیم.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور:

شهرداری نباید به باشگاه سیاسی و محلی برای درگیری سیاسی تبدیل شود

در ادامه جلسه مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با اشاره به پستی‌ها و بلندی‌های انتخاب شهردار جدید اراک تأکید کرد: جنس کار شهرداری‌ها به‌عنوان نهادی خدمت رسان با دیگر نهادها متفاوت است و نباید به باشگاه سیاسی و محلی برای درگیری‌های سیاسی تبدیل شود.

وی بابیان اینکه برای شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ مأموریت در نظر گرفته‌شده است اظهار کرد: شهرداری یک‌نهاد مقدس است و می‌توان بهترین خدمات را در شهرداری‌ها برای مردم داشت. همچنین با توجه به سابقه کار در چند شهرداری، هیچ جای دیگری را سراغ ندارم که بتواند مانند شهرداری به مردم خدمت کند.

تحول عظیم شهری نیازمند رفاقت جریانات سیاسی و اعتماد مردم است

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم جهش و تحولی عظیم را در شهر اراک داشته باشیم باید تمامی جریانات سیاسی با یکدیگر رفاقت داشته باشند و البته در کنار همدلی مدیران نیاز به اعتماد به مردم هم احساس می‌شود.

وی پاشنه آشیل بعضی شهرداری‌ها را عدم اعتماد مردم به آن‌ها دانست و تصریح کرد: اعتماد مردم عاملی بسیار مهم در پیشبرد اهداف شهرداری‌ها است اما در بعضی شهرها علی‌رغم انجام مأموریت‌های مختلف توسط شهرداری‌ها، به علت عدم جلب اعتماد مردم شاهد مشکلاتی در حوزه‌های مختلف هستیم.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر اعتماد مردم باشد بخش خصوصی پا به میدان می‌گذارد، مردم به صحنه آمده و شاهد کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز و هزینه مدیریت زباله‌های شهری همچنین افزایش سرعت توسعه زیرساخت‌ها و ... هستیم و بسیاری از مشکلات شهر حل می‌شود.

در پایان این جلسه با اهدای هدیه‌ای از زحمات شالی بگ سرپرست شهرداری اراک تقدیر و با قرائت حکمی از سوی وزیر کشور شفیعی به‌عنوان شهردار جدید اراک معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما