شناسهٔ خبر: 31921914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو تشریح کرد:

آخرین وضعیت برق رسانی و آبرسانی به مناطق سیل زده

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو از پایداری شبکه های آب و برق استان های سیل زده شمالی و رفع قطعی برق 110 روستای استان لرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«میثم جعفر زاده» دوشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به سیلاب های اخیر در 2 استان مازندران و گلستان خاطرنشان کرد: از نظر فنی مشکل خاموشی در هیچ یک از مناطق این 2 استان وجود ندارد، مگر اینکه مسئولان در برخی مناطق به دلیل ایمنی، برق برخی نقاط را به صورت دستی قطع کرده باشند.
جعفرزاده در عین حال یادآور شد: در 15 روستای استان گلستان به دلیل حجم زیاد سیلاب با مشکل ممکن نبودن دسترسی مواجه ایم و به همین دلیل با مشکل تامین آب مواجه اند؛ هرچند این روستاها تخلیه شده و مردم به سایر نقاط منتقل شده اند.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان شامل مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
همچنین سیل هفته گذشته که در روزهای آخر سال 97 در مازندران رخ داد، بیش از 12 هزار میلیارد ریال به تاسیسات و مردم استان خسارت وارد کرد و هزاران هکتار زمین را به زیر آب برد.

** رفع قطعی برق 101 روستای لرستان
جعفر زاده ادامه داد: با تداوم بارش ها در سایر نقاط کشور، اکنون مدیریت سیلاب بویژه و مشکلات خدمات آب و برق در استان های لرستان، ایلام و فارس برایمان اهمیت دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو بیان داشت: به دلیل تخریب پنج نقطه از مسیر مواصلاتی خرم آباد- پل دختر در استان لرستان و بسته شدن مسیرهای دسترسی، برق نزدیک به 180 روستا قطع شد، اما با حضور تیم های عملیاتی این وزارتخانه اکنون برق 101 روستا در وضعیت پایدار قرار گرفته و فقط 79 روستا مشکل دارند.
وی اظهار داشت: سیلاب همچنین موجب کدر شدن آب 2 مجتمع آبرسانی روستایی در این استان شد که آبدهی 60 روستا را با مشکل مواجه کرد، اما با تلاش های انجام شده مردم این روستاها از آب های بسته بندی برخوردار شده یا با تانکر آبرسانی می شوند.
جعفرزاده افزود: در بخشی از شهر «معمولان» پل دختر نیز به دلیل مشکل ایجاد شده در خط انتقال آب، در حال استفاده از آب موجود در مخازن تا تعمیر خط هستیم.
وی خاطرنشان کرد: حدود 40 تیم عملیاتی استان با آمادگی و تجهیزات کامل در حال مدیریت شرایط و بازگرداندن پایداری به شبکه های آب و برق هستند و در صورت لزوم از نیروهای استان های همجوار و معین استفاده خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، هشدارهای لازم از 72 ساعت گذشته به استان های غربی و جنوبی کشور داده شده بود که تا چهارشنبه وضعیت هشدار ادامه دارد.
اقتصام*3065**9189

نظر شما