شناسهٔ خبر: 31921086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

اعتبارات شهرداری‌ها در بودجه سال جاری افزایش یافت

اراک- معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: در بودجه سال جاری با احیای تبصره ۲ ماده ۳۹ شهرداری‌ها، زمینه رفع مشکلات مالی این مجموعه ها با افزایش اعتبارات فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد عصر روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی و آئین معارفه شهردار اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته تبصره ۲ ماده ۳۹ که در ارتباط با مساعدت‌های مالی برای شهرداری‌ها بود، حذف شده بود و به خاطر همین بسیاری از شهرداری‌های شهرهای کوچک و میانی دچار مشکل و تنگناهای مالی شده و برنامه‌های عمرانی آنان با چالش روبرو شد.

معاون امور عمرانی وزیر کشور افزود: خوشبختانه در بودجه سال جاری تبصره ۲ ماده ۳۹ احیا شد، با این اتفاق و تصمیم، در واقع بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها رفع خواهد شد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: خیلی از ردیف‌ها همانند اوراق مشارکت برای پروژه‌های زیرساختی کشور و دیگر عناوین و ردیف‌ها که می‌تواند در واقع در توسعه شهرها مؤثر باشد از پیشنهادات وزارت کشور بود که خوشبختانه همه احیا شد و در بودجه سال ۹۸ شهرداری‌ها دیده شد. بنابراین شهرداری‌ها در سال جاری از بودجه خوبی برخوردار هستند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم با پشتیبانی خوبی که در سال جاری انجام می‌شود، شاهد رونق تولید به خصوص در روستاها باشیم و بستر برای تولید و فعالیت تولید کنندگان در کشور آماده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت کشور در ستاد تسهیلات سفر نیز توزیع متوازن سفر در کشور است تا در همه استان‌ها صنعت گردشگری رونق پیدا کند و هم اینکه مسیرهای پر تردد ایمن و روان شود و تلفات جاده‌ای نیز کاهش پیدا کند.

نظر شما