شناسهٔ خبر: 31921083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در پی ناپایداری‌های جوی در کشور؛

ستاد بحران استان اردبیل تشکیل جلسه داد

در پی ناپایداری‌های جوی و به‌وجود آمدن سیل در برخی استان‌های کشور، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل تشکیل جلسه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پی ناپایداری‌های جوی و به‌وجود آمدن سیل در برخی استان‌های کشور و در جهت هماهنگی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل تشکیل جلسه داد.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در این جلسه با تاکید به اینکه وضعیت جوی فعلی در استان اردبیل عادی است و جای نگرانی نیست، اظهار کرد: دستگاه‌های مربوطه در حال رصد وضعیت جوی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه حوادثی مانند سیل اردبیل را تهدید نمی‌کند، افزود: احتمال ایجاد سیلاب در اردبیل غالبا در ماه‌های پایانی فصل بهار به ویژه خرداد ماه با افزایش ناگهانی دمای هوا و افزایش روان آب‌ها که موجب خروشان شدن رودخانه‌ها و سیلابی شدن آن می‌شود، وجود دارد.

سامانه بارشی تا ظهر سه‌شنبه در استان فعال خواهد بود

همچنین معاون فنی هواشناسی استان اردبیل در این جلسه در تشریح وضعیت جوی استان و تهدیدات احتمالی تصریح کرد: از اول مهر 97 تا 4 فروردین 98، 180 میلی متر بارش به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

سیاوش محمدی، معاون فنی هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه میزان بارش به نسبت دوره آماری گذشته 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد، اظهار کرد: افزایش بارش در مشگین شهر، سرعین و اردبیل به ثبت رسیده است و در مابقی مناطق با کاهش بارش‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش با 21 میلی متر در سرچم گزارش شده است، افزود: این سامانه تا ظهر فردا در استان فعال خواهد بود و پیش بینی شده در روزهای آینده با افزایش دما مواجه شویم.

معاون فنی هواشناسی استان گفت: با توجه به کاهش دما و برودت هوا باغات استان در معرض سرمازدگی قرار خواهند گرفت و لازم است کشاورزان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

آمادگی کامل اورژانس برای حوادث احتمالی

مجید محمد غریبانی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به آمادگی اورژانس اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم جهت مقابله با هرگونه بحران اندیشیده شده و 110 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 9 دستگاه موتور سیکلت و بالگرد امدادی در وضعیت آماده باش هستند.

باغداران با شیوه‌های مختلف از سرمازدگی باغات جلوگیری کنند

در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به سرمای هوا در ادبیل و احتمال سرمازدگی باغات استان گفت: از مجموع 39 هزار هکتار باغات استان، 400 هکتار در معرض سرمازدگی قرار دارند که شامل باغات زردآلو، بادام و گوجه سبز است.

خلیل نیکشاد با اشاره به استفاده از 15 دستگاه بخاری باغی، افزود: لازم است باغداران از شیوه‌های مختلف از جمله ایجاد دود در باغات از سرمازدگی جلوگیری کنند تا سطح خسارت‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/3463/111

نظر شما