شناسهٔ خبر: 31921010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کرخه و دز حوزه‌های احتمالی بحران خوزستان/ از نزدیک شدن به رودخانه‌ها جداً خودداری کنید

​اولویت بحران سیلابی شدن در خوزستان مربوط به حوزه کرخه و پس از آن حوزه دز است.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ بهارلویی مدیر دفتربرنامه ریزی منابع آب خوزستان با اشاره به سیلابی بودن خوزستان در ساعات آینده به اقتصادآنلاین گفت:با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و وقوع بارش های سنگین طی هفته اول فروردین ماه سازمان آب و برق خوزستان با درنظر داشتن هشدارهای مذکور نسبت به اطلاع رسانی و تحلیل شرایط منابع آبی اقدام نمود‌. در حال حاضر ظرفیت مخازن سدهای خوزستان آمادگی مقابله با موج اول سیلاب ها را داراست. برهمین مبنا خروجی از سدهای خوزستان باتوجه به تاب آوری و ظرفیت ایمن رودخانه ها رهاسازی و تنظیم گردیده است. 

او در ادامه گفت: انتظار می رود در روزهای آینده سیلاب احتمالی استان را با خسارات روبرو نسازد.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب خوزستان از مسافران نوروزی و ساکنین خوزستان درخواست کرد کمال احتیاط را رعایت و از نزدیک شدن به رودخانه و مسیل ها و کمپین در مناطق پرخطر به شدت خودداری نمایند؛ مردم به هشدارهای مرکز مدیریت بحران استان و سازمان آب و برق خوزستان و مراکز رسمی توجه ویژه داشته باشند و خطر سیلاب را جدی بگیرند.

بهارلویی با اشاره به جدی گرفتن بارش های سنگین در خوزستان گفت: بارندگی ها ممکن است منجر به افزایش روان آب ها و فعال شدن حوضه های میانی و مسیل ها گردد که بسیار خطرناک می باشد.

او درباره مناطقی که در بارش های قبل دچار سیلاب شدند گفت:آمادگی برای مقابله با مناطق و سیل بندهایی که در اثر بارش دچار شکستگی شوند وجود دارد.

او درباره قطعی آب و برق در خوزستان نیز گفت: تا این لحظه قطعی آب و برقی در استان خوزستان گزارش نشده است.

بهارلویی در ادامه درباره اولویت مناطق بحرانی گفت: با توجه به بارندگی  در تمامی رودخانه های استان و افزایش روان آب و خروجی سدها شهروندان و مسافران از نزدیک شدن به این مناطق خودادری کنند. اما اولویت بحران حوزه کرخه، سپس حوزه دز است.

نظر شما