شناسهٔ خبر: 31920936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا بررسی کرد

برنامه جاسوسی رژیم صهیونیستی و ارتباط آن با عربستان و امارات

یک شبکه آمریکایی برنامه الکترونیکی جاسوسی رژیم صهیونیستی و ارتباط آن با عربستان و امارات را در یک برنامه بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا در برنامه «60 دقیقه» به بررسی شرکت جاسوسی الکترونیکی رژیم صهیونیستی«ان اس او» و ارتباط آن با عربستان سعودی و امارات را بررسی کرده است.

این برنامه تلویزیونی، شرکت رژیم صهیونیستی را متهم کرد که برنامه جاسوسی با نام «پیگاسوس» را برای رژیم هایی مانند عربستان و امارات به منظور سرکوب مخالفان تهیه کرده است. این برنامه با نقض حقوق بشر و کنترل غیراخلاقی مرتبط است ، مانند آنچه برای «احمد المسجور» فعال حقوقی اماراتی رخ داد و حتی قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان.

«شالیو هولیو» مدیرکل شرکت NSO در پاسخ به پرسش «لیزلی استال» مجری برنامه 60 دقیقه درباره قتل خاشقجی ادعا کرد که قتل خاشقجی اقدام فجیعی است. هنگامی که برای نخستین بار شنیدم که اتهاماتی وجود دارد که از این فنآوری در قتل خاشقجی و نزدیکانش استفاده شده، بررسی فوری انجام گرفت. ما هیچ ارتباطی در این جنایت هولناک نداشتیم.

اما این مجری برنامه 60 دقیقه اینگونه پاسخ داد که اما گفته شده است که به ریاض رفته اید و شخصا برنامه جاسوسی پیگاسوس را در ازای 55 میلیون دلار به عربستان فروخته اید.

هولیو مدعی شد که " روزنامه ها را باور نکنید".

برنامه پیگاسوس بی نهایت گرانقیمت است. زیرا به حکام این فرصت را می دهد که  آنچه نمی تواند در مدت طولانی محقق کنند، انجام دهند. به طوری که همه پیام های الکتورنیکی و تماس ها و متن های جدید و قدیم  را توسط این برنامه به دست می آورند. این مقامات مکالمات را می شوند و آن را ثبت می کنند و از تلفن ضد کاربر آن استفاده می کنند.

برنامه پیگاسوس ابزار جاسوسی حساسی است که باید NSO موافقت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را قبل صدور مجوز برای جاسوسان کسب کند.

اگرچه مدیر NSO مدعی شد که پیگاسوس را به کشوری که به نقض حقوق بشر و زندانی کردن روزنامه نگاران و تعقیب فعالان مشهور است، نداده است. این برنامه برای جلوگیری از جنایت و ترور استفاده می شود و زندگی دهها هزارنفر را نجات داده است!.

 

نظر شما