شناسهٔ خبر: 31920932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیام کنفرانس «عظمت حرمین الشرفین» در لندن

«جهان اسلام» در برابر اسلام هراسی جهان غرب متحد شود

شرکت کنندگان درکنفرانس «عظمت حرمین الشریفین»از جهان اسلام خواستند تا در برابر پدیده اسلام هراسی که جهان غرب را در برگرفته است،متحد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی تایمز»،روحانیون،علما و دانشمندان مذهبی از سراسر جهان اسلام در کنفرانس «عظمت حرمین الشریفین» در لندن شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم از جهان اسلام خواستند تا در برابر پدیده اسلام هراسی که جهان غرب را در برگرفته است،متحد شوند.

آنها همچنین تاکید کردند که پیام کنفرانس «عظمت حرمین الشریفین» گسترش صلح و هارمونی با انجام گفتگوهای میان ادیانی است.

سخنرانان در این کنفرانس بار دیگر تصریح کردند که اسلام نه هیچ ارتباطی با تروریسم و افراط گرایی ندارد بلکه دین صلح و امنیت است.

شرکت کنندگان که که از کشورها و سازمان های مختلف اسلامی به این مراسم دعوت شده بودند از همه مسلمانان در جهان خواستند تا مکانیسم کارآمد و موثری را برای مقابله با افزایش اسلام هراسی به کار بگیرند.

آنها همچنین به این نکته اشاره کردند که واقعه تروریستی نیوزلند فرصتی را برای همه قشرهای جامعه که خواستار گفتگوهای میان ادیانی،صلح و هارمونی هستند به وجود آورده است تا با اتحاد بیشتر به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنند.

پیامی که از این کنفرانس به گوش جهانیان رسید این بود که آموزه های همه مذاهب سراسر جهان از جمله اسلام ،تقبیح کننده تروریسم و افراط گرایی است در هر سطحی است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین از سازمان ملل متحد درخواست کردند تا قانون احترام به اماکن مقدس همه مذاهب جهان را تضمین کند.

آنها تاکید کردند که اسلام هراسی از سوی افراط گرایان و تروریست ها در راستای منافع آنها در جهان غرب تبلیغ می شود.

نظر شما