شناسهٔ خبر: 31920880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید

علی طلایی

صاحب‌خبر -

گوشی های اندرویدی این روزها در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند و به شما امکانات زیادی را ارائه می‌دهند. بد افزارها و ویروس ها با توجه به گسترش روز افزون اینترنت، شاید یکی از بدترین مواردی باشند که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرند. ما در این مقاله از موبایلستان در نظر داریم تا شما را با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های موجود آشنا کنیم با ما همراه باشید.

ویروس ها و تروجان های اندرویدی را جدی بگیرید

تروجان ها یکی از خطرناک ترین نوع ویروس ها هستند که بعد از جای گیری در دستگاه شما نشانی از کند شدن آن نیست و شما متوجه وجود آن ها نمی‌شوید. تروجان ها به طور معمول توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرند و آن ها از تروجان ها برای سرقت اطلاعات استفاه می‌کنند. از آنجایی که امروزه حجم زیادی از دنیا را گوشی های هوشمند به خود اختصاص داده‌اند اگر این هکر ها بتوانند تنها درصد کمی از این دیوایس ها را در اختیار بگیرند به راحتی می‌توانند خسارات جبران ناپذیری به جوامع و مردم وارد کنند.

درست است که تروجان ها و بدافزار ها بسیار خطرناک هستند اما نیازی نیست که شما نگران آن ها باشید، چرا که همراه این تهدیدات ما شاهد عرضه‌ی نرم افزار هایی با عنوان آنتی ویروس و آنتی تروجان هستیم که در اینجا 5 تا از بهترین آن ها را برایتان معرفی می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

امنیت گوشی و آنتی ویریوس ESET

 

کسانی که کامپیوتر و لپ تاپ دارند به خوبی آنتی ویروس ایست را می‌شناسند و از آن در ویندوز ها تحت نام نود به وفور استفاده می‌شود. در حال حاضر بیش از 600،000 کاربر از ESET Mobile Security بر روی گوشی ها و تبلت های اندرویدی خود استفاده می‌کنند. این نرم افزار واقعا امنیت را برای کابران خود تضمین می‌کند و زمان واقعی را برای آن ها فراهم می‌کند.

با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید

پس از نصب، دستگاه خود را برای وجود هر نرم افزار مخربی اسکن می کند و در صورت وجود آن را به شما گزارش داده و از شما می‌خواهد تا برای آن تصمیم گیری کنید. همچنین این آنتی ویروس دارای ویژگی های ضد فیشینگ است که به شما در وب سایت ها کمک می‌کند و در صورت وجود مشکل در وب سایت های مخرب به شما  هشدار می دهد.

ESET یک گزارش امنیتی دقیق ارائه می دهد که به شما می گوید نرم افزاری یا چیزی مشکوک وجود دارد یا خیر! همچنین دارای دو ویژگی اضافی است که می تواند بسیار مفید باشد. یکی از این ویژگی ها قفل امنیتی راه دور و دیگری آژیر است که می‌تواند امنیت دستگاه شما را تامین کند.

شما می‌توانید این آنتی ویروس را در دو نسخه‌ی پولی و رایگان بر روی دستگاه خود نصب کنید که در نسخه‌ی پولی آن برخی قابلیت های نظیر زمانبندی اسکن، به روز رسانی اتومات و … تعبیه شده است.

آنتی ویروس AVG

بدون شک نام این آنتی ویروس را نیز شنیده‌اید و حتی ممکن است از آن در دستگاه خانگی و لپ تاپ خود نیز استفاده کرده باشید. آنتی ویروس AVG ثابت کرده است که یک راه حل موثر برای رایانه است و در حال حاضر خدمات خود را به گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی نیز گسترش داده است.شما می‌توانید نصب نسخه اولیه این آنتی ویروس را بدون نیاز به ثبت نام و پرداخت هزینه انجام دهید. پس از اتمام نصب، نرم افزار بلافاصله دستگاه شما را اسکن کرده و کد مخرب یا نرم افزار مخرب را در صورت وجود شناسایی می‌کند. از آنجا که این آنتی ویروس از قابلیت زمان واقعی بهره می‌برد می‌تواند کدهای مخرب را پیش از اینکه اجر شوند شناسایی و از اجرای آن ها جلوگیری کند.

با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید

به جرات می‌توان گفت که AVG یکی از بهترین ابزارهای استفاده از آنتی ویروس است. این نرم افزار نه تنها به خوبی از حریم شخصی دستگاه شما حفاظت می‌کند که

حتی  می تواند موقعیت مکانی دستگاه شما را پس از آنکه به سرقت برود یا آن را گم کرده باشید برای شما ردیابی کند. تازه این پایان ماجرا نیست، AVG علاوه بر این، قابلیت اسکن پیام های متنی دریافتی شما و وبسایت هایی که بازدید می کنید را دارا است و بعد شناسایی عامل مخرب به شما هشدار می‌دهد. این نرم افزار به خوبی پشتیبانی و به روز رسانی می‌شود و در نسخه‌ی به روز شده و بهبود یافته‌ی آن شاهد قابلیت های جدیدی خواهی بود.

آنتی ویروس  و  امنیت موبایلِ Comodo 

Comodo Mobile Security یکی از آنتی ویروس های جدید است که برای نرم افزارهای جدید و بروز طراحی شده است. این نرم افزار نه تنها می‌تواند تهدیدات بالقوه را شناسایی و اسکن کند که حتی می‌تواند آن ها در دسته های موارد خطرناک، امن، در انتظار بررسی و … دسته بندی کند. با انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد آن بسته‌ی خاص بعدا تصمیم گیری کنید، این آنتی ویروس همچنین می‌تواند به صورت زمانبندی شده عمل کند.

با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید

امنیت موبایلِ AVAST

امنیت تلفن همراه Avast مستقل از Google Play است و دارای ویژگی هایی چون آنتی ویروس، اسکن موارد مخرب، محافظ صفحه، محافظت از حریم خصوصی و … می‌باشد. علاوه بر این Avast  به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه خود را از طریق یک اس ام اس قفل کنید و یا آژیر آن را فعال کنید. این نرم افزار در زمینه‌ی محافظت از سرقت اطلاعات به خوبی عمل کرده است و می‌تواند از دستگاه شما به بهترین شکل ممکن حفاظت کند.

با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید

این آنتی ویروس هم مانند نرم افزارهای یاد شده در بالا، پیش از این در کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته است و آزمایش خود را پس داده است. این نرم افزار طوری طراحی شده است که در وهله‌ی اول تلاش می‌کند تا برنامه های موجود شما را اسکن و آن ها را از هر نوع ویروس مخربی پاک کند و در نهایت از دستگاه شما در برابر بدافزار ها مراقبت می‌کند.

Avast دارای قابلیت محافظت در زمان واقعی است که از اجرای کدهای مخرب جلوگیری می‌کند، نا گفته نماند که Avast  به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس های سال 2018 شناخته و معرفی شده است.

آنتی ویروس Dr. Web Light

این آنتی ویروس در حال حاضر تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس است و هنوز به سیستم های رومیزی رو لپ تاپ ها راه پیدا نکرده است. این آنتی ویروس توسط شرکت Dr.Web در نسخه آندرویدی معروف خود منتشر شده است.

با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید با 5 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید آشنا شوید

این برنامه به محافظت از تلفن های شما از ویروس ها و بدافزارها کمک می کند. از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار می‌توان به قابل اطمینان بودن، اسکن با سرعت بالا، پیکربندی انعطاف پذیر،رابط کاربر پسند، حداقل سیستم بارگیری و  حفاظت از تماس ها و پیام های ناخواسته اشاره کرد. جالب تر اینکه این نرم افزار به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس است و شما می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.

سخن پایانی

اینکه بگوییم کدام یک از این آنتی ویروس ها بهتر از دیگری هستند واقعا کار سختی است، چرا که هر نرم افزاری قابلیت ها و ویژگی های خاصی را ارائه می‌کند که می‌تواند نیاز شما را پاسخ دهد.

در هنگام انتخاب این نرم افزار ها شما می‌بایست به این که می‌خواهید رایگان آن را تهیه کنید یا پولی، و اینکه چه امکاناتی را نیاز دارید توجه کنید. بدون شک نرم افزار های لیست شده در بالا می‌توانند به شما کمک کنند تا امنیت دستگاه و حریم شخصی خود را به خوبی حفظ کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما