شناسهٔ خبر: 31920743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احتمال وقوع سیل در ‌استان‌های جنوبی؛ هرمزگان به حالت آماده‌باش درآمد‌

R1377/P1377/S6,58/CT12

به دنبال ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل در برخی استان‌های جنوبی کشور از جمله هرمزگان، این استان به حالت آماده باش درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در پی بارش شدید باران در استانهای جنوبی کشور،‌ شدت بارندگی در برخی مناطق به گونه‌ای بود که سبب آبگرفتگی معابر، تگرگ ، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسدود شدن برخی مسیرهای ارتباطی شد‌.

‌هواشناسی هرمزگان با صدور اخطاریه‌ای مبنی بر احتمال وقوع سیل و بارش شدید باران اعلام کرد: احتمال بارش شدید و وقوع سیلاب‌ برای استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود‌.

‌‌اداره کل هواشناسی هرمزگان ‌با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ‌بررسی نقشه ها و مدلهای هواشناسی نفوذ و فعالیت دومین موج ناپایدار بارشی را از بعدازظهر امروز دوشنبه به استان نشان می‌دهد که شرایط ناپایدار جوی استان هرمزگان تا اوایل صبح پنجشنبه هشتم فروردین تداوم خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اطلاعیه پیش بینی شرایط جوی استان تا پایان هفته چنین اعلام کرده است: روز دوشنبه آسمان نیمه ابری از سمت غرب استان افزایش ابر از بعدازظهر با رگبار باران و رعد وبرق و وزش باد شدید در جزیره های خلیج فارس، جنوب و غرب تنگه هرمز (گاه بیش از 50 کیلومتر در ساعت ) و مواج بودن دریا.

روز سه شنبه هفته جاری آسمان نیمه ابری تا ابری طی ساعاتی با رگبار باران و رعد وبرق و وزش باد نسبتا شدید در جزایر خلیج فارس (بیش از 45 کیلومتر در ساعت) و مواج بودن دریا.

روز چهارشنبه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار باران و رعد وبرق، کاهش سرعت باد و مساعد شدن شرایط دریا.

پنجشنبه:آسمان اوایل روز کمی تا نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران به تدریج خروج سامانه بارشی.

در این اطلاعیه تاکید شده که با توجه به ناپایداری های جوی و دریایی، تمهیدات لازم در استان هرمزگان صورت گیرد.

‌انتهای پیام/ش

نظر شما