شناسهٔ خبر: 31920440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایجاد مزاحمت جنگنده های ترکیه برای بالگرد نخست وزیر یونان

آتن- ایرنا- رسانه های گروهی یونان روز دوشنبه گزارش دادند: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه بالگرد حامل نخست وزیر یونان را مورد تعقیب قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازآتن، رسانه های خبری گزارش دادند: ' الکسیس چیپراس'نخست وزیر یونان به مناسبت روز ملی این کشور با یک بالگرد به جزیره ' اگسونیسو' در نزدیکی مرزهای ترکیه سفر کرده بود که بالگرد آن به علت ایجاد مزاحمت توسط جنگنده های نیروی هوایی ترکیه مجبور به تغییر مسیر داد.
براساس گزارش همین رسانه نخست وزیر یونان پس از وارد شدن به این جزیره به خبرنگاران گفتند: گویا ترکیه هم در جشن روز ملی ما شرکت کرده است و جنگنده های ترکیه دقایقی پیش از من بر فراز جزیره ' اگسونیسو' استقبال به عمل آوردند.
نخست وزیر یونان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشور برای حفظ تمامیت ارضی کاملاً آماده اند، تصریح کرد: جنگنده های یونانی که بالگرد نخست وزیر را همراهی می کردند و دیگر جنگنده های نیروی هوایی یونان بلافاصله وارد عمل شدند و جنگنده نیروی هوایی ترکیه را از فضای یونان بیرون راندند.
نخست وزیر یونان در ادامه افزود: ترکیه باید بداند که اگر ضرورت داشته باشد، من شنا کنان به این جزیره یونانی سفر خواهم کرد، آما نیروهای مسلح ما با شور و هیجان آمادگی کامل برای حراست های از مرزهای هوایی ، زمینی و دریایی کشور را دارند و بهتر است که آنکارا از این حرکت های ناشیانه دست بردارد.
نخست وزیر یونان به مناسبت روز ملی یعنی روز 25 ماه مارس که در این روز قیام مردم یونان بر علیه دولت عثمانی در 1821 میلادی آغاز و پس دو سال یعنی در سال 1823چند روستا در منطقه پلی پونیز یونان واقع در جنوب این کشور از نیروهای عثمانی پس از 400 سال، پس گرفته شده بود، به این جزیره سفر کرده است.
امروز روز ملی یونان است و نیروهای مسلح این کشور در مقابل ' پروکوپیس پولوپلوس' رییس جمهور یونان با حضور دیپلمات های دیگر کشور رژه می روند.
شبک**اروپام**462**1708

نظر شما