شناسهٔ خبر: 31920314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

آخرين وضعيت برقي مناطق سيل زده از شمال تا جنوب غرب كشور

مديرعامل توانير در تشريح آخرين وضعيت برقرساني به مناطق سيل زده گفت: در حال حاضر وضعيت برق در استان‌هاي شمالي در حال بازگشت به حالت طبيعي است و با تخليه كامل سيلاب از شهرها و روستاها مي‌توان به وصل برق اقدام كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمدحسن متولي‌زاده با بيان اين كه شبكه‌هاي برق به طور طبيعي در مقابل شرايط جوي آسيب پذير هستند، تصريح كرد: با اين حال به دليل اطلاعاتي كه از پيشتر توسط همكاران ما كسب شده بود، آمادگي لازم در ميان پرسنل برقي در مناطق سيل زده وجود داشت به طوري كه در استان‌هاي گلستان و مازندران بيش از 90 درصد شبكه‌هاي برق آسيب ديده اين دو استان در پنج ساعت اول رفع شد و در حال حاضر وضعيت در اين استان‌ها طبيعي است و تنها در انتظار تخليه سيلاب هستيم تا برق منازل در شهرها و روستاهاي گلستان وصل شود.
به گفته متولي‌زاده هم اكنون در استان‌هاي لرستان و كهگيولويه و بويراحمد به دليل بارش‌هاي شديد، بخشي از شبكه‌هاي برق در اين استان‌ها دچار آسيب ديدگي شده‌اند.
مديرعامل توانير با بيان اين كه در اين استان‌ها تنها برق تعدادي از روستاها به دليل آسيب ديدگي شبكه قطع است، ادامه داد: به دليل بسته شدن راه‌هاي مواصلاتي روستايي در اين استان‌ها، امكان دسترسي به تعدادي از روستاها وجود ندارد و به همين دليل همكاران ما منتظر بازگشايي مسيرتوسط نيروهاي راهداري هستند.
متولي‌زاده اضافه کرد: در شهرهاي بزرگ اين دو استان هيچ مشكل برقي وجود ندارد و شرايط عادي است. گروه‌هاي عملياتي برق نیز با تجهيزات كافي آماده هستند و به محض باز شدن مسير براي وصل شدن برق روستاها اقدام خواهند كرد.

نظر شما