شناسهٔ خبر: 31919415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:

۲۳ مأموریت امدادی در قم انجام شد/ خدمات دهی به ۶ هزار مسافر

قم- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از انجام ۲۳ مأموریت امدادی در اجرای طرح امداد نوروزی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد گل فشان با اشاره به اجرای نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از برخورداری ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از زائران و مسافران شهر قم از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۴ فروردین ۹۸ از خدمات جوانان هلال احمر خبر داد.

وی در پایان دور اول سفرها و اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به تشریح نحوه اجرای این طرح در استان قم پرداخت و اظهار کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، نوزدهمین سال خدمت را در حالی ادامه می‌دهد که بیش از ۶ هزار نفر از زائران و مسافرانی که به شهر مقدس قم مشرف شدند، از خدمات آن بهره بردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به شعار «بهبود رفتارهای ترافیکی» در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، بیان کرد: امسال در چهارسالگی اجرای طرح ملی کمپین پیشگیرانه «بهرفت» در سازمان جوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در اکیپ‌های طرح ملی نوروزی قم نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به استقبال مردم و مسئولان از پویش مردمی طرح ملی «بهرفت» گفت: در این مدت ۴۱۸ نفر با امضای میثاق نامه کمپین به این پویش انسان دوستانه پیوستند.

گل فشان به آمار مراجعه کنندگان به پست‌های ثابت و سیار طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعین و مسافرانی که به پست‌های ثابت و سیار جوانان مراجعه کردند ۶ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که این افراد از خدمات مختلف طرح استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت تا کنون ۱۲۲ نفر روز خواهر و ۱۷۵ نفر روز از برادران در ۲۶ پست ثابت و سیار جوانان قم اقدام به ارائه خدمت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برپایی اکیپ در شهرهای کهک، جعفریه و دستجرد توسط اعضای جوان، بیان کرد: با توجه به افزایش تردد و نیاز مسافرین در ایام تعطیلات نوروزی اکیپ‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در این شهرها با مشارکت و همکاری اعضای جوانان بر پا و به مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی از برپایی خیمه نماز در ایام نوروز خبر داد و ابراز کرد: تا امروز ۳۳۴ نفر نیز از خدمات خیمه نماز بهره مند شده‌اند و ۳۵۵ نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت طرح نوروزی که در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از آسیب‌های اجتماعی برپا شده‌اند مراجعه کردند.

گل فشان به آمار کودکانی که از طرح‌های مفرح نوروزی پایگاه‌های هلال احمر بهره برده‌اند، اشاره کرد و گفت: ۳۸۳ نفر از کودکان در برنامه‌های که شامل مسابقات فرهنگی، نقاشی و بازی‌های گروهی و ورزش است شرکت کردند و از خدمات رفاهی فضای دوستدار کودک در قم بهره‌مند شدند.

توزیع بیش از ۵ هزار نقشه بین مسافرین

وی افزود: در این ایام همچنین تعداد ۵ هزار و ۸۸۹ نسخه نقشه، ۲ هزار و ۸۵ نسخه بروشور و ۴ هزار و ۳۵۰ نسخه سایر محصولات فرهنگی شامل نشریه و پازل و نرم افزار در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۵ فروردین ماه سال جاری، ۲۳ مورد امدادرسانی به مسافران نوروزی در استان قم انجام شد.

محمد گل فشان اظهار کرد: این تعداد مأموریت توسط ۸۵ نفر روز پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در پایگاه‌ها به مسافران نوروزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۹ تیم عملیاتی به صحنه حادثه‌ها اعزام شدند گفت: در این مدت ۲۵ خودروی عملیاتی به کار گرفته شده است و در مجموع ۱۳ مورد عملیات رهاسازی توسط نیروی‌های امدادی صورت گرفته و ۳۲ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شده‌اند.

گل فشان از فعالیت ۱۶ پایگاه امدادی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی و سطح شهر قم در طرح نوروزی خبر داد و بیان کرد: در این مدت با توجه به سیل اخیر در استان‌های شمالی کشور ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز توسط هلال احمر قم به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی اضافه کرد: پایگاه ویژه امداد هوایی نیز در این ایام به صورت کامل فعال است تا در صورت بروز حوادث احتمالی از این ظرفیت برای امداد و نجات استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده حادثه با شماره ۱۱۲، ندای امداد جمعیت هلال امر تماس حاصل نمایند.

نظر شما