شناسهٔ خبر: 31919367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در گفت‌وگو با میزان مطرح شد

جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» چرا تحریم شد؟

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نجباء در کنار بقیه پرچم‌های موجود در حشدالشعبی، پرچم مقابله با آمریکا را بلند کرده است. استراتژی آمریکایی‌ها این است که هر کسی یا گروهی را که با تروریست‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی در منطقه مقابله کند، در فهرست تروریستی قرار دهد.

صاحب‌خبر -
سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به پیشینه جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» در عراق بیان داشت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون، مجموعه‌هایی برای مقابله با سلطه آمریکا به وجود آمد که یکی از اولین جریان‌های مبارز و مجاهد، النجبا بود.

وی با بیان اینکه آقای « شیخ اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش نجبا، از جمله کسانی است که جایگاه رفیعی در بین مردم عراق دارد، افزود: از آخرین اقدامات النجبا، می‌توان به عملیاتی که در بادی الشام مسیر بین الرمادی و اردن انجام شد، اشاره کرد و هنوز خون شهدای این مجموعه در مقابله با داعش خشک نشده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: حدس زده می‌شود در حدود ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های جوان در عراق عضو نجبا هستند و در مبارزه با داعش در مرز بین عراق و سوریه فعالیت‌های مهمی را انجام داده اند.

وی با اشاره به دلیل قرارگیری گروه «النجبا» عراق در فهرست تروریستی آمریکا گفت: نجبا، یکی از ارکان مهم حشدالشعبی، است که متاسفانه اخیرا آمریکایی‌ها در روند دخالت خود در امور داخلی عراق، موضوع تحریم این گروه را مطرح کرده اند. آن‌ها با هدف فشار بر مقاومت هر روزه، افراد و گروه‌هایی را جزو گروهک‌های تروریستی در منطقه اعلام می‌کنند.

صدرالحسینی درباره دلیل حساسیت آمریکا به جنبش النجبا بیان داشت: النجبا در کنار بقیه پرچم‌های موجود در حشدالشعبی، پرچم مقابله با آمریکا را بلند کرده است. استراتژی آمریکایی‌ها این است که هر کسی یا گروهی را که با تروریست‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی در منطقه مقابله کند، به عنوان دشمن قلمداد کنند و آن‌ها را در فهرست تروریستی خود قرار دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: جریان تروریستی منافقین که در ایران ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه را ترور کرده و نزدیک به یک دهه و نیم درفهرست تروریست‌ها بودند، از این فهرست با حمایت آمریکا و اروپا خارج شدند و جریان‌های مخالف داعش دقیقا وارد فهرست می‌شوند، این نشان دهنده برخورد‌های دوگانه حقوق بشری آمریکا در غرب آسیاست که آرام آرام، چهره خود را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: «النجبا همان شاخه نظامی حشدالشعبی است که در کنار سایر نیرو‌های مقاومت در شکست داعش نقش مهمی داشته است و شاید علت این حساسیت آمریکا همین باشد.

صدرالحسینی عنوان کرد: مجموعه حشدالشعبی امروز بخشی از پیکره رسمی نیرو‌های رسمی عراق هستند و این حرکت آمریکا به مفهوم نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود که در حقوق بین الملل هیچ جایگاهی ندارد، اما با عنایت به اینکه آمریکایی‌ها خود را صاحب سلطه در این منطقه می‌دانند، این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از حدود یک سال و اندی پیش، گروه‌های تحقیقاتی و اندیشکده‌های سیاسی در آمریکا و رژیم صهیونیستی، شروع به شناسایی جریان‌های موثر مقابله با تروریسم در منطقه پرداختند و برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به طور مستقیم نسبت به این مسئله نظارت می‌کردند. شیخ اکرم کعبی، از چند سال پیش درفهرست تروریست‌ها قرار گرفته بود و امروز مجموعه  «النجبا» و همه افراد موثر آن، مورد شناسایی و در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفته اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآورشد: النجبا و بخش دیگر از حشد الشعبی در خصوص این مسئله که رژیم صهیونیستی نباید قابلیت این را داشته باشد که به سرزمین‌های اسلامی و همسایه خود دست اندازی کند، بیانیه‌های بسیار شفاف و روشنی داد. رژیم صهیونیستی نگران از این است که النجبا با داشتن چنین ایدئولوژی و قدرتی می‌تواند به مرز‌های شمالی او در جولان نزدیک شود و این امر، امنیت آن‌ها را به هم بریزد.

صدرالحسینی افزود: وضعیت رژیم صهیونیستی بسیار شکننده است و به همین دلیل به هر دری می‌زند، از یک طرف نتانیاهو دائما با لابی صهیونیستی در آمریکا فعالیت می‌کند که بتواند حمایت‌های بیشتر آمریکایی‌ها را بگیرد از یک طرف به روسیه و برخی کشور‌های اروپایی سفر می‌کند و موضوع اسلام و ایران هراسی را مطرح می‌کند و همه این اقدامات نشان دهنده این است قدرت محاسباتی رژیم صهیونیستی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

وی در پایان اظهار داشت: ما اگر به تاریخ مبارزات جریانات و گروه‌های ضد رژیم صهیونیستی در فلسطین نگاهی داشته باشیم نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی که یک زمان ۶ کشور عربی را در عرض یک هفته شکست داده بود، دربرابر دو جریان مقاوم فلسطینی نتوانست ۴۸ ساعت دوام بیاورد و این آن فروپاشی از دورن این رژیم را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما