شناسهٔ خبر: 31919239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تامین مرغ با قیمت دولتی برای مناطق سیل‌زده/ توزیع گوشت قرمز از امروز

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: همزمان با سیل در استان گلستان توزیع مرغ گرم و منجمد برای تامین غذای گرم سیل زدگان و تنظیم بازار افزایش یافته، همچنین کشتار ۱۵۰۰ راس دام زنده وارداتی و توزیع آن ها نیز از امروز آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدرضا جامی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با اعلام این خبر افزود: عرضه مرغ تنظیم بازاری از دو ماه و نیم پیش در شهرستان آغاز شده است، اما در این ایام با توجه به مشکل پیش آمده با همکاری اتاق استان و مساجد 10 تا 12 هزارتن مرغ در شهرهای همجوار که سیل‌زدگان اسکان داده شده اند برای تامین غذای گرم عرضه شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی محل های توزیع مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری توسط اداراه صنعت، معدن و تجارت استان انجام می شود، اظهارکرد: مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری از سردخانه های شرکت به کسانی تحویل داده می شود که اداره صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کرده باشد.

 جامی ادامه داد: تعدادی از واحدهای صنفی نیز که توسط این اداره معرفی شده اند توزیع مرغ گرم و یا صرفا مرغ منجمد تنظیم بازاری را انجام می دهند.

به گفته وی؛ از امروز 1500 راس دام وارداتی از قزاقستان کشتار می شود و برای تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز در استان و تامین غذا برای اسکان یافتگان توزیع می شود.

جامی همچنین از اختصاص 9 هزار تن نهاده دامی اعم از ذرت ، کنجاله سویا و جو برای مرغدارن و دامدران استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به محدودیت های تردد در جاده ها این نهاده از ذخایر استراتژیک شرکت پشتبانی امور دام استان تامین می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان تاکید کرد: سهمیه های تعیین شده نهاده های دامی به واسطه تعاونی های مرغداران یا به صورت مستقیم و بر اساس کارت جوجه ریزی بین مرغداران و دامداران متقاضی توزیع می شود.

جامی در پایان گفت: توزیع نهاده های دامی با قیمت مصوب دولتی است.

نظر شما