شناسهٔ خبر: 31919208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

هزینه درمان در سال ۹۷ چقدر افزایش یافت؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، متوسط هزینه بهداشت و‌ درمان در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۶ برای خانوار کشور معادل ۲۴٫۳ درصد رشد داشته است.

یکی از مهم‌ترین اقلام سبد هزینه‌ای خانوارهای شهری و روستایی کشور مربوط به هزینه‌های بهداشت و‌ درمان است، که مناطق شهری و روستایی در بهمن ماه در این بخش هزینه‌های قابل توجهی پرداخته‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تورم سالانه بهداشت و درمان بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در مناطق شهری و روستایی به ترتیب معادل ۱۵٫۷ و ۱۵٫۱ درصد است. این در حالی است که در سال ۹۶، متوسط هزینه سالانه بهداشت و‌ درمان یک خانوار برای مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۷٫۴ و ۲۱٫۱ درصد بوده است.

بیشترین رشد ماهانه این بخش طی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ مربوط به مرداد ماه است که در این ماه هزینه‌های بهداشت و درمان نسبت به تیر ماه معادل ۶٫۵ درصد افزایش داشته است. اما تورم ماهانه بهمن ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به دی ماه معادل ۱٫۱ درصد است.

شاخص قیمت این بخش در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به فروردین ماه بیش از ۲۳ واحد رشد داشته و از ۱۱۱٫۳ واحد در فروردین ماه به ۱۳۷٫۱ واحد در بهمن ماه رسیده است.

تورم بهداشت و درمان تورم بهداشت و درمان

در بین آمارهای مرکز آمار ایران از تورم بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیشترین تورم ماهانه با رقم ۱۳ درصد متعلق به حبوبات و سبزیجات است.

بیشترین تورم نقطه به نقطه و سالانه در بین کالاهای مصرفی خانوارهای کشور در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ متعلق به دخانیات است. تورم نقطه به نقطه آن ۱۳۶٫۳ درصد و سالانه آن ۹۳٫۳ درصد است.

بخش آب، برق و سوخت در بین کالاهای مصرفی بهمن ماه سال ۱۳۹۷ کمترین تورم را به خود اختصاص داده است. تورم ماهانه این بخش منفی ۰٫۱ درصد، نقطه به نقطه ۱۹٫۲ درصد و سالانه ۲٫۶ درصد است.

نظر شما