شناسهٔ خبر: 31919152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در پی اعلام هواشناسی و هشدارهای مدیریت بحران؛

آماده باش کامل دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران در شهرستان لردگان

فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش باران و احتمال جاری شدن سیل از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، شهرداری ها و مردم شهرستان خواست برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برهان حسین پور آقایی فرماندار شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان در خصوص احتمال وقوع سیل در سطح استان و شهرستان لردگان و با توجه به تاکید استاندار در جلسه ستاد بحران استان مبنی بر آمادگی کامل دستگاههای عضو ستاد بحران استان و شهرستانها، دهیاران و شهرداران به همین منظور در لردگان جلسه ستاد بحران شهرستان تشکیل گردید و کلیه بخشداران دهیاران و شوراها و شهرداران و ادارات خدمات رسان و عضو ستاد بحران شهرستان در آمادگی کامل برای جلوگیری از بروز سیل و احتمال خسارات مال و جانی را دارند .


وی از عشایر شهرستان خواست: در کنار بسترهای رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند و از مهمانان نوروزی در خواست داریم از رفتن در جاهایی که احتمال خطر سیل می باشد جدا خودداری کنند و با هواشناسی هماهنگی نمایند تا سفری خوش و خوبی داشته باشند.

حسین پور، از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان لردگان خواست تا ضمن آماده باش، مکان‌های امن، سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های ادارات و پانسیون‌های ادارات را جهت استقرار گردشگران و مردم در شرایط ویژه آماده نمایند.

فرماندار شهرستان لردگان گفت: دستگاه‌های خدمت رسان مانند شهرداری، راهداری، اورژانس، آتش نشانی و پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان اکنون در آمادگی کامل هستند تا در زمان وقوع حادثه بتوانند به موقع وارد عمل شوند.
 
فرمانده سپاه  ناحیه لردگان:
آمادگی بسیجیان برای مقابله با سیل و هرگونه حوادث احتمالی


سرهنگ دوم پاسدار سید مسعود موسوی فرمانده سپاه  شهرستان لردگان گفت: بسیجیان شهرستان لردگان از آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی سیل برخوردار هستند.
 
 موسوی با اشاره به اینکه بسیجیان آماده و همیشه در صحنه شهرستان  لردگان همواره از آمادگی لازم جهت مقابله با خطرات احتمالی حوادث طبیعی برخوردار هستند، افزود: این آمادگی بسیجیان با اجرای مانورها و رزمایش های مختلف در طول سال ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع سیل و هرگونه حوادث احتمالی بسیجیان این شهرستان آمادگی اعزام و خدمات رسانی لازم به آسیب دیدگان و سیل زدگان را دارند و تمامی سالن های ورزشی و سالن های صالحین و نماز خانه ها و حوزه ها و پایگاه های بسیج آماده اسکان برای مردم پیش بینی شد.

 
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر شهرستان لردگان:
 سازمان امداد و نجات هلال احمر شهرستان، از آماده باش تیم های واکنش سریع  شهرستان به دلیل احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در نقاط مختلف  شهرستان خبر داد .
 

 طاهری افزود: هم اکنون پنج پایگاه امداد و نجات در بخش فلارد، منج، لردگان، کارون چهار و خانمیرزا  و تمام تیم های واکنش سریع هلال احمر شهرستان در آماده باش هستند و همه ی تجهیزات از قبیل خودروی امداد و نجات، چادر اسکان، پتو، بسته های غذایی، موکت، دارو و ...  جهت خطرات احتمالی سیل در شهرستان پیش بینی شده است .
 
 
  مدارس شهرستان لردگان در شرایط احتمال وقوع سیل و بارش‌های شدید آماده اسکان مهمانان نوروزی و مردم هستند
 
اسدالله بابامیر رییس آموزش و پرورش شهرستان لردگان با اعلام این خبر گفت: نواحی سه گانه آموزش و‌پرورش شهرستان لردگان، خانمیرزا و فلارد جهت اسکان فوری و ضروری مسافران نوروزی در حال آماده باش هستند و  تمامی تمهیدات لازم برای شرایط احتمال وقوع سیل و بارش‌های شدید در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: با توجه به اطلاعیه هواشناسی ،مبنی بر احتمال وقوع بارندگی شدید و سیل در استان و شهرستان لردگان به اطلاع عموم مردم می رساند مدیریت آموزش و پرورش شهرستان لردگان با تمامی امکانات از جمله مدارس، سالن های ورزش و ... آماد خدمات رسانی از مهیمان نوروزی و .... می باشد.

 
انتهای پیام/ 

 

نظر شما