شناسهٔ خبر: 31918999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در نشست هماهنگی کمک به سیل‌زدگان مطرح شد

اعزام کاروان بزرگ کمک‌های مردمی گیلان برای سیل‌زدگان شمال کشور در عید مبعث+تصاویر

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جلسه هماهنگی جهت کمک به سیل‌زدگان شمال کشور پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان، مدیرکل کمیته امداد گیلان و مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در دفتر فرماندهی سپاه قدس گیلان برگزار شد.

تأمین لوازم خانوادگی 1000 سیل‌زده 

فرمانده سپاه قدس گیلان در این جلسه با بیان اینکه برحسب دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک تمامی آحاد جامعه به مردم سیل‌زده شمال کشور این جلسه را برنامه‌ریزی کردیم اظهار کرد: از گیلان انتظار عمومی بالایی وجود دارد زیرا مردم گیلان همیشه در کمک‌رسانی در تمامی حوادث ادوار گذشته پای کار بوده‌اند.

اعزام کاروان بزرگ کمک های مردمی گیلان برای سیل زدگان شمال کشور در عید مبعث

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اینکه در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که لوازم‌خانگی یک هزار خانوار سیل‌زده را تهیه کنیم بیان کرد: باید تلاش کنیم که این لوازم هر چه سریع‌تر مهیا شود تا کسانی که لوازم زندگی‌شان را ازدست‌داده‌اند دوباره شرایط زندگی مناسب را به دست آورند.

وی با بیان اینکه امروز هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌های کمک‌رسان انجام گرفت گفت: به‌احتمال‌زیاد فردا کاروان کمک‌های غذایی و بهداشتی گیلانی‌ها باهمت سپاه قدس گیلان به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود.

عبدالله پور با اشاره به اینکه در روز مبعث پیامبر اکرم (ص) نیز کاروان بزرگ لوازم‌خانگی به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود افزود: این کاروان با نام پویش مهر رضوی و پس از دریافت کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این کار با مشارکت سپاه قدس گیلان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال‌احمر و آستان قدس رضوی انجام می‌شود گفت: مردم کمک‌های غیر نقدی خود را به دفاتر کمیته امداد، هلال‌احمر و پایگاه‌های مقاومت بسیج تحویل و کمک‌های نقدی خود را نیز به شماره‌حساب‌های هلال‌احمر و کمیته امداد واریز کنند.

 کمک‌ها به دو استان مازندران و گلستان ارسال می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه کمک به مردم گلستان وظیفه انسانی ما است اظهار کرد: ما کاروان بزرگی را در روز مبعث در حوزه لوازم ضروری خانگی به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کنیم.

اعزام کاروان بزرگ کمک های مردمی گیلان برای سیل زدگان شمال کشور در عید مبعث

عباس اهرابی با اشاره به اینکه هدف کلی ما تجهیز لوازم‌خانگی یک هزار واحد منزل مسکونی مناطق سیل‌زده است گفت: کمک‌ها به دو استان مازندران و گلستان ارسال می‌شود و در منطقه سیل‌زده آق‌قلا 50 درصد آسیب دیدگان تحت پوشش کمیته امداد بودند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به کمیته امداد ستودنی است افزود: تمام منازلی که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بر عهده کمیته امداد بود ساخته شد و این نشان از عزم جدی کمیته امداد است.

 

محوریت کمک‌ها باید از طریق کمیته امداد و هلال‌احمر باشد

مسؤول آستان قدس رضوی در گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه وقتی‌که سیلاب تخلیه شود تازه مشکلات مردم مشخص می‌شود اظهار کرد: کمک‌های بعد از وقوع سیل باید لوازم ضروری زندگی سیل‌زدگان باشد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با اشاره به اینکه محوریت کمک‌ها باید از طریق کمیته امداد و هلال‌احمر باشد افزود: گیلانی‌ها همیشه در کارهای خیر پیش‌قدم بوده‌اند و این بار نیز لوازم‌خانگی یک هزار منزل مسکونی را تأمین می‌کنند.

اعزام کاروان بزرگ کمک های مردمی گیلان برای سیل زدگان شمال کشور در عید مبعث

70 درصد آب منطقه سیل‌زده گلستان تخلیه‌شده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز با بیان اینکه 70 درصد آب منطقه سیل‌زده گلستان تخلیه‌شده اظهار کرد: با تلاش سپاه بخشی از راه‌آهن تخریب شد و مشکل آب‌گرفتگی شهر تا حدودی حل شد که اگر این اتفاق زودتر رخ می‌داد دیگر چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

مهدی ولی‌پور با اشاره به اینکه در آق‌قلا 10 هزار نفر اسکان اضطراری پیداکرده‌اند که نیاز به کمک دارند افزود: یک محموله غذایی ۱۵ تنی برنج، حبوبات و کنسرو توسط جمعیت هلال‌احمر گیلان به استان گلستان ارسال‌شده است.

وی با اشاره به کمک‌های تجهیزاتی و لجستیکی جمعیت هلال‌احمر گیلان به استان گلستان افزود: دو قایق و یک فروند بالگرد جهت امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده استان گلستان در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی جهت اعزام به مناطق سیل‌زده گفت: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان جهت هرگونه کمک و امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده گلستان آماده هستند اما تاکنون اعلام نیازی صورت نگرفته است.

اعزام کاروان بزرگ کمک های مردمی گیلان برای سیل زدگان شمال کشور در عید مبعث

ولی پور از آمادگی جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص جهت اعزام به مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: فراخوان اعلام آمادگی به پزشکان متخصص و فوق تخصص جهت اعزام به مناطق ۱۳ انجام‌شده و در صورت اعلام نیاز به مناطق سیل‌زده اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه وسایل ضروری منزل مانند وسایل برقی، اجاق‌گاز، بخاری و فرش جزو نیازهای اصلی است بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را مانند لوازم‌خانگی، فرش، تلویزیون، بخاری گازی، یخچال، لوازم برقی، اجاق‌گاز، زیرانداز، موکت، مواد غذایی، کنسرو، برنج، چای، حبوبات، مواد شوینده، پوشک بچه، نوار بهداشتی، دستمال‌کاغذی، شامپو و صابون را به مراکز هلال‌احمر در تمام استان تحویل دهند.

 کمک‌ها باید هدفمند باشد

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز با بیان اینکه سال نو به کام مردم ایران تلخ شد اظهار کرد: حادثه سیل گلستان و مازندران واقعاً دردناک بود اما مردم ما اکنون پای کار هستند تا بخشی از مشکلات مردم آسیب‌دیده برطرف شود.

اعزام کاروان بزرگ کمک های مردمی گیلان برای سیل زدگان شمال کشور در عید مبعث

محمدباقر باقر زاده با اشاره به اینکه کمک‌ها باید هدفمند باشد افزود: استان گیلان همیشه پای کار بوده و بازهم پای کار است و در تلاش هستیم که از طریق بخش‌های مختلف مایحتاج ضروری مردم سیل‌زده تهیه شود.

انتهای پیام/

نظر شما