شناسهٔ خبر: 31918837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش خبرداد

نصب ۳ پل‌ ارتباطی برای اتصال جاده بندر ترکمن به گمیشان

تهران-ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش از تلاش نیروهای امدادی ارتش با استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مکانیکی ارتش برای لایروبی مصب رودخانه گرگان‌رود و تسریع روند تخلیه سیلاب در دریای خزر خبر داد و گفت: ۳ پل ارتباطی برای اتصال جاده بندرترکمن به گمیشان نصب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمد غفاری، ارشد نظامی ارتش در استان گلستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نزاجا گفت : ارتش از 27 اسفند امدادرسانی به مردم این استان را شروع کرده است.
وی افزود: در پی دستور فرمانده کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر گسیل تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح به منطقه گلستان، شخص فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در منطقه حاضر شدند.
ارشد نظامی ارتش در استان گلستان یادآور شد: با استفاده از یک پل ارتباطی سیار به دنبال ایجاده راه ارتباطی میان روستای آق دمیش به روستای آق‌قلا هستیم که موجب تسهیل در روند امدادرسانی می‌شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به نصب سه پل ارتباطی در جاده بندر ترکمن به گمیشان گفت: گروه 444 مهندسی ارتش در حال احداث این مسیر ارتباطی است.
وی به تلاش کارکنان ارتش برای تسریع روند ورود آب رودخانه گرگان رود به دریای خزر اشاره کرد و افزود: با استفاده از دو بیل مکانیکی، دو لودر، سه کمرشکن و ادوات سنگین در صدد لایروبی مصب رودخانه گرگان رود و تخلیه آب در دریای خزر هستیم تا سرعت ورود آب به این دریا افزایش یابد.
امیر سرتیپ دوم غفاری ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات تیپ 65 نیروی ویژه هوابرد با وسایل کوهستان و طناب توانستند از طریق مسیر‌های صعب العبور به روستاها رسیده و نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
ارشد نظامی ارتش در استان گلستان خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته با استفاده از شناور‌ها و خودروهای زرهی نفربر از جمله 'بی تی آر' و 'کراس توپ‌کش' که امکان تردد در مسیرهای صعب العبور و مکان های با ارتفاع آب بالا را دارا هستند، روند جابه‌جایی مردم و انتقال وسایل منزل آن‌ها تسریع یافته است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نیروی زمینی ارتش ادامه داد: 20 فروند قایق جهت کمک رسانی از نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش به همراه تیم‌های غواصی نیز در مناطق با ارتفاع آب زیاد حضور یافتند. از طرفی توزیع غذای گرم با قایق‌های جی‌می‌نی نیروی دریایی ارتش با روند بالایی در حال انجام است. همچنین یک فروند بالگرد دیگر به ناوگان امدادرسانی اضافه شد.
وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی ارتش با تلاش شبانه روزی بامداد امروز راه‌اندازی شد، افزود: این بیمارستان با تمام تجهیزات و به صورت پیشرفته در منطقه آق‌قلا راه اندازی شد. همچین سه تیم سیار پزشکی نیز با حضور در روستا‌ها به رفع مشکلات مردم می‌پردازند.
امیر سرتیپ دوم غفاری خاطرنشان کرد: 14 عدد دوش حمام سیار به صورت کانکس در محل اسکان اضطراری در نمایشگاه دائمی شهرستان گرگان نصب شده و مورد استفاده عموم مردم سیل‌زده قرار گرفته است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نیروی زمینی ارتش گفت: تمام تجهیزاتی که تا امروز وارد استان گلستان شده، مورد بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش و وزیر کشور قرار گرفته است و برای انجام ماموریت و امدادرسانی اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روزهای پایانی اسفند ماه 97 موجب وقوع سیلاب و رانش زمین و ایجاد خسارات های سنگین به شهرهای استان های گلستان و مازندران شده است.
طی روزهای اخیر معاون اول رئیس جمهوری،وزیران نیرو،راه و شهرسازی،جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، کشور،بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس مجلس شورای اسلامی و فرماندهان ارشد نظامی با حضور در مناطق سیل زده در جریان رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان قرار گرفتند.
سیام**1058**1601**

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما