شناسهٔ خبر: 31918699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دبیر کل سازمان ملل متحد:

جولان خاک سوریه است/ صهیونیست‌ها از اشغالگری دست بردارند

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: موضع سازمان ملل آشکار است و جولان را خاک اشغال‌شده سوریه می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سانا، «بشار الجعفری»، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نیویورک با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

جعفری در این‌ دیدار موضع سوریه را در محکومیت اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خواهان به رسمیت شناختن جولان به‌عنوان بخشی از خاک سرزمین‌های اشغال‌شده است، به اطلاع گوترش رساند.

وی گفت: «دولت آمریکا هیچ حقی ندارد که بخواهد سرنوشت جولان را که به جمهوری عربی سوریه تعلق دارد تعیین کند. هرگونه اقدام آمریکایی در نادیده گرفتن و حمله به حق جمهوری عربی سوریه بر سر بازگرداندن جولان اشغالی به خاک این کشور غیرقانونی و بی‌تأثیر است و نقض تعهدات آمریکا در قبال منشور و حقوق اولیه سازمان ملل متحد به‌شمار می‌رود».

جعفری از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا موضع رسمی و شفافی در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اتخاذ کند.

گوترش در ادامه این دیدار گفت: «موضع سازمان ملل متحد و موضع شخص من ثابت، مشخص و مبتنی بر قطعنامه‌های شورای امنیت است که به‌صراحت تأکید می‌کند جولان خاک عربی سوریه و اسرائیل آنجا را اشغال کرده است».

وی با بیان اینکه  صهیونیست‌ها باید از اشغالگری دست بردارند، افزود: «خلاف آنچه ترامپ در فراخوانش اعلام کرده است، سازمان ملل متحد جولان را خاک اشغال‌شده جمهوری عربی سوریه می‌داند و بر پایبندی اسرائیل بر قطعنامه 497 شورای امنیت صادره 1981 میلادی تأکید می‌کند».

انتهای پیام/4033/پ

نظر شما