شناسهٔ خبر: 31918494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ورود مسافر به استان یزد فراتر از حد انتظار بود؛ روزهای ابتدای سال غافلگیر شدیم

R41376/P1494/S6,76/CT7

استاندار یزد گفت: ورود مسافر به استان یزد فراتر از حد انتظار بود و سبب غافلگیری ما در روزهای ابتدایی سال جدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد علی طالبی ظهر امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به ورود مسافران نوروزی بیش از حد انتظار به استان اظهار داشت: ورود مسافر به استان یزد فراتر از حد انتظار بود و سبب غافلگیری ما در روزهای ابتدایی سال جدید شد ولی با همکاری دستگاه‌های مسئول توانستیم شرایط را برای اسکان مسافران نوروزی به حد ایده آل برسانیم.

استاندار یزد با اشاره به شعار سال 98 گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب شعار سال، رونق تولید نام گرفت که ضرورت دارد از همین ابتدای سال با جدیت به این عرصه ورود پیدا کنیم.

وی مهمترین ویژگی شعار امسال را قابلیت ارزیابی آن دانست و اذعان داشت: در هر مقطع زمانی می‌توانیم توجه دستگاه‌ها را اندازه گیری و چشم اندازی را برای شعار سال تعریف کنیم و بر همین این اساس گزارش‌ها را از دستگاه‌های مذکور دریافت و بررسی کنیم که در طول سال به چه اندازه نسبت به این مسئله اهتمام داشتند.

طالبی با تاکید بر اینکه سازوکارهای لازم باید برای اجرایی شدن شعار سال در استان یزد فراهم شود تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری خوبی در تهران داریم که از مسئولان فعلی و گذشته کشور از استان یزد هستند که اعلام کردند می‌توانند نگاه فعال‌تری برای توسعه و پشتیبانی از استان داشته باشند.

استاندار یزد با بیان اینکه تکیه اصلی و اساسی ما روی بخش خصوصی است تصریح کرد: محدودیتی برای واگذاری یکسری مباحث به بخش خصوصی نداریم ولی این کار نیازمند تشکیل کمیته دائمی مشورتی در این راستا است.

وی تاکید کرد: بسیاری از پیشنهادات از سوی بخش خصوصی در جلسات مطرح و سپس فراموش می‌شود ولی اگر مکتوب باشد، الزامی برای سیستم دولتی ایجاد می‌کند تا روی آن پیشنهاد کار کند و با یک جمع بندی به نتیجه دست برسد.

طالبی با بیان اینکه تغییر سیستم و اصلاح مدیریتی در برخی مناطق سبب ایجاد شرایط ایدئال و بهتر شده است گفت: تغییر سیستم و اصلاح مدیریتی نیازمند صرف هزینه‌های زیاد نیست و اگر به خوبی در اطراف خود بنگریم می‌توانیم با کوچکترین تغییری، یک حرکت بزرگ و اثرگذار را انجام دهیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه بعضی از پیشنهادات نیازمند یک طرح روشن و شفاف است تصریح کرد: ما باید برای پیشنهادات خود یک طرح روشن و با برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در جهت آن حرکت و به سمت پیشرفت گام برداشت.

وی اظهار داشت: انتظار دارم که تشکل‌های بخش خصوصی در کنار ارائه نظارت و پیشنهادات خود به ما، اعلام کنند که چه انتظار و تعریفی از دستگاه‌های دولتی دارند و آن را به صورت شفاف و روشن بیان کنند و یکسری مسائل را در استان یزد در قالب یک تفاهم نامه یا صورت جلسه به یک جمع بندی برسیم تا در جلسات وقتمان را به خاطر آن تلف نکنیم.

تنظیم رابطه بین بخش خصوصی و دولت سبب رفع مشکلات می‌شود

همچنین سید ابوالفضل موسوی بیوکی ظهر امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها شعارهای مطرح شده را بر مبنای اقتصاد بیان کردند اظهار داشت: امروزه به واسطه مواجه با دنیا، گزینه اقتصادی است که در کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز مباحثی در جلسه مطرح شد که بخش خصوصی را آشفته دیدم تصریح کرد: اگر بخش خصوصی را تقویت و در استان یزد اختیاراتی به آن واگذار کنیم می‌توانیم امید داشته باشیم که بسیاری از این مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی در استان باید به شکلی با یکدیگر هماهنگ باشند که سخنانشان و طرح‌ها و پیشنهاداتی که ارائه می‌کند یک مسئله واحد باشد تا پیگیری‌هایشان اثربخش و مثبت واقع شود و توصیه داریم که در درون خود یک ساختار منسجم داشته و سخنان و گفته‌هایشان را متحد کنند.

موسوی بیوکی به اهمیت تنظیم رابطه بین دولت و بخش خصوصی در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که اختیارات را به استان واگذار کنیم و اگر این رابطه بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود بدون شک بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحرانی که هستیم امروزه با سه مشکل اساسی مثل ارز، بانک و کسری بودجه مواجه هستیم که بدون شک این مسائل را در استان یزد می‌توانیم رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد باید مشخص شود که آیا می‌خواهید برای تمامی صنوف و شاخه‌های صنعتی ورود پیدا کنید و یا در یک مسئله خاص وارد شوید گفت: برای هر کدام از صنوف خود یک استراتژی روشن داشته باشید و ما باید مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب را دریابیم و آن را دنبال کنیم.

موسوی بیوکی بخش خصوصی را سربازان اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: استان یزد آنقدر قابلیت و توانایی دارد که با تنظیم رابطه بین بخش خصوصی و دولت مردان بتوانیم به اهداف اصلی خود دست یابیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در فناوری و اطلاعات با توجه به اینکه استان یزد ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی دارد باید در سطح اول کشور باشیم تاکید کرد: ما در استان یزد نخبگان بسیار داریم که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و به سطح یک کشور برسیم.

50 درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی یزد محقق نشد

سید مجتبی حسینی پور ظهر امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه رونق تولید در امتداد و هماهنگ با مباحث حمایت از کالای ایرانی مطرح است و مجموع این اقدامات است منجر به توسعه پایدار و اهداف توسعه پایدار در کشور و استان می‌شود اظهار داشت: در سال گذشته 23 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد که در آن 79 دستور کار داشتیم و با بررسی‌هایی که صورت گرفت 50 درصد مصوباتی که در این جلسات مطرح شده بود، انجام و 50 درصد نیز به تحقق نرسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد به اهمیت توجه ویژه به شعار رونق تولید در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در جهت عملی کردن شعار رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی در سال جاری پیش خواهیم رفت و هدفمان اجرایی کردن این شعارها است.

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب، هفت گام دارد تصریح کرد: در استان یزد باید به شکلی عمل کنیم که بتوانیم بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داده و به بهترین شکل این بیانیه را در استان اجرایی کنیم.

حسینی پور با اشاره به راه اندازی کارگروه بهره‌وری با مشارکت بخش خصوصی در استان یزد گفت: یکی از اموری که مد نظر دادیم این است که فعالیت‌های سال گذشته را بررسی و در جهت برطرف کردن مشکلات و همچنین حل آنها گام برداریم و اقتصادی مقاومتی و رونق تولید را در استان یزد عملی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد یکی از راهکاری تحقق شعار سال را ارائه پیشنهاد از سوی بخش خصوصی در استان دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی در استان یزد می‌توانند پیشنهادات و نظرات خود را در راستای عملیاتی کردن شعار رونق تولید در استان ارائه کنند تا بتوانیم به سمت تحقق این شعار حرکت کنیم.

محمد مهدی جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در این ستاد اشاره به دلایل اجرایی نشدن برخی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: برخی از مصوبات با قوانین دستگاه‌ها تطبیق ندارد و این مسئله سبب شده است که برای اجرای آن با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از این مصوبات شاید در بعضی از دستگاه‌ها قابل اجرایی شدن نباشد باید آسیب شناسی در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما