شناسهٔ خبر: 31917960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام مسئول

فرودگاه های گرگان وخرم آباد برای کمک رسانی فعالند

تهران- ایرنا- قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور از تشکیل ستاد بحران در این شرکت برای مقابله با بحران ناشی از سیلاب خبر داد و گفت: از آسیب به فرودگاه‌های گرگان و خرم‌آباد جلوگیری شده و این فرودگاه‌ها عملیاتی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «حسین اسفندیاری» افزود: اکنون 17 فرودگاه کشور بطور مستقیم و غیرمستقیم در معرض سیلاب و بارندگی قرار دارند و امروز کمیته بحران در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل شد و در این کمیته به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس با مدیران فرودگاه‌های کشور تماس، و وضعیت این فرودگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اکنون در شرایط بحرانی کنونی فرودگاه‌ها به عنوان نقطه‌ای برای خدمت‌رسانی و امداد سریع، حضور مسئولان از نقاط مختلف برای انجام سازماندهی‌ امداد و نجات و همچنین پروازهای فوق‌العاده برای انتقال کمک‌ها آمادگی دارند.
اسفندیاری یادآور شد: گلستان نخستین استانی بود که در معرض سیل قرار گرفت و با اینکه فرودگاه گرگان در این چند روز بطور مرتب در معرض سیل قرار داشت، با اقدام های انجام شده برای هدایت آب به سمت خارج فرودگاه‌ عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی فرودگاه مصون ماندند و هیچ یک از پروازهای آن تاکنون باطل نشده است.
وی اظهار داشت: اکنون 38 هکتار از قسمت‌های مختلف فرودگاه زیر آب قرار دارد، اما به هیچیک از عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی آسیبی وارد نشده و فرودگاه در حال کمک رسانی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر پروازهای معمول، پروازهای فوق‌العاده در فرودگاه گرگان انجام شد که از آن جمله می‌توان به 316 پرواز امدادی بالگرد با حضور نهادهای مختلف برای امداد رسانی و انجام فعالیت بهداشتی و پزشکی در نقاط دوردست استان و پروازهایی برای انتقال مسئولان کشوری و لشگری
انجام شد.
قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور یادآور شد: پس از گرگان، فرودگاه خرم‌آباد بیشترین درگیری را با شرایط نامساعد و بارندگی دارد، اما با اقدام های انجام شده تاکنون از ورود آب به دستگاه‌های فنی عملیاتی این فرودگاه جلوگیری شده و فرودگاه خرم آباد نیز آماده پذیرش پروازها است.
وی گفت: سایر فرودگاه‌های مناطق متاثر از بارش‌ها مانند فرودگاه‌های ایلام، شهرکرد و فرودگاه‌های استان خوزستان آمادگی دارند و می‌توانند به نقاط امداد رسانی سریع تبدیل شوند.
به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی استان گلستان شامل مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
همچنین سیل هفته گذشته که در روزهای آخر سال 97 در مازندران رخ داد، بیش از 12 هزار میلیارد ریال به تاسیسات و مردم استان خسارت وارد کرد و هزاران هکتار زمین را به زیر آب برد.
اقتصام*3065**1559

نظر شما