شناسهٔ خبر: 31917685 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

بیش از 2 میلیون لیتر سوخت در مناطق سیل‌زده ذخیره‌سازی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ذخیره‌سازی 2 میلیون و 170 هزار لیتر انواع فرآورده در فروشندگی‌های روستایی و توزیع سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده استان های گلستان و مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت نفت، «سیدمحمدرضا موسوی‌خواه» افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی ستاد بحران پیش از وقوع سیل، بیش از 360 هزار لیتر بنزین، بیش از 560 هزار لیتر نفت سفید و افزون بر یک میلیون و 250 هزار لیتر نفت‌گاز در فروشندگی‌های روستایی استان گلستان ذخیره‌سازی شد که کمک موثری برای تامین کامل سوخت این مناطق بوده است.
وی همچنین از استقرار جایگاه‌های سیار بنزین در شهرستان آق قلا و 2 نفتکش کوچک نفت‌گاز و همچنین توزیع ظرف‌های 20 لیتری بنزین برای تامین سوخت قایق‌ها و بالگردهای امدادی در این شهرستان خبر داد.

** توزیع بیش از 50 هزار لیتر سوخت رایگان
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از ارائه بیش از 50 هزار لیتر نفت گاز رایگان به تراکتورها و خودروهای امدادی و توزیع بیش از یک هزار لیتر بنزین رایگان میان قایق‌های امدادی و تامین سوخت مورد نیاز بیش از 55 فروند از بالگردهای امداد و نجات خبر داد.
وی اضافه کرد: همزمان با آغاز وقوع بحران در استان‌های سیل‌زده، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سوخت بالگردهای امدادی ارتش و سپاه را تامین کرده و همچنین 180 هزار کیلوگرم گاز مایع (پیک‌نیک) در بین خانوارها توزیع شد.
موسوی‌خواه تاکید کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کمبود سوخت دریافت نشده و در استان گلستان در حاشیه مناطقی نظیر پل خرمشهر، پل مرکزی، شهرک «شیرمحمدلی» و جایگاه «توکلی» شهرستان آق قلا نسبت به سوخت رسانی به مردم اقدام می‌شود.
وی، تامین سوخت دوم برای جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی با افت فشار گاز، ارسال نفت گاز به مرغداری‌های مناطق سیل‌زده و راه‌اندازی جایگاه‌هایی که تحت تاثیر سیل قرار گرفته بودند، از دیگر اقدام‌های این شرکت برای تامین سوخت مناطق سیل‌زده استان گلستان و مازندران محسوب می شود.
موسوی‌خواه تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان‌های شمالی و غرب کشور، همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین استان‌های همجوار و معین در آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز بحران به سرعت تاسیسات تحت تاثیر قرار گرفته را به بهره‌برداری برسانند، همچنین سوخت کافی در فروشندگی‌های روستایی ذخیره‌سازی شده است.
به گزارش ایرنا، امروز وزیر راه وشهر سازی برآورد کرد: خسارات وارده سیل در بخش راه وشهر سازی در استانهای مازندران و گلستان به میزان 350 میلیارد تومان برآورد اولیه شده و یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران اینکه سدسازی به اندازه کافی انجام نشده است.
اقتصام*3065**1559

نظر شما