شناسهٔ خبر: 31917576 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخصیص دوباره تنخواه به استان‌های گلستان و مازندران ابلاغ شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه کشور در ابلاغیه‌های جداگانه‌ای به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های گلستان و مازندران و مسئولان این 2 استان ضمن تخصیص دوباره تنخواه، درباره برآورد سریع خسارت و اعلام آنها برای تخصیص بودجه جبرانی، دستوراتی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، «محمدباقر نوبخت» در این ابلاغیه یادآوری کرد: بارندگی روزهای گذشته با وجود ارزشمند بودن در خشکسالی های اخیر، به اموال و اثاثیه شهروندان 2 استان مازندران و گلستان خسارت فراوان وارد کرد.
وی افزود: مطابق ابلاغ رئیس جمهوری صدور تخصیص دوباره 100 میلیارد ریال تنخواه برای هر یک از استانداری‌های یادشده ابلاغ می‌شود.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: به بنیاد مسکن و سازمان‌های مدیریت 2 استان ابلاغ می‌شود در همکاری سازمان مدیریت بحران همزمان با ارائه کمک‌های اضطراری به آسیب دیدگان، نسبت به ارزیابی خسارات وارد شده به شهروندان اقدام و از میزان خسارت به هر خانوار را برای کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به سازمان برنامه و بودجه گزارشی ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، امروز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خسارت های وارد شده سیل در استان های مازندران و گلستان 350 میلیارد تومان برآورد اولیه شده و یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران این است که سدسازی به اندازه کافی انجام نشده است.

اقتصام*3065*1961*

نظر شما