شناسهٔ خبر: 31917089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع ضد آمریکایی در ژاپن برگزار شد

پکن- ایرنا- تجمع ضد آمریکایی در استان اوکیناوا ژاپن در مخالفت با آغاز مجدد کار احیای زمین برای جابجایی یک پایگاه ارتش آمریکا، روز دوشنبه در خشکی و دریا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، معترضان علاوه بر تجمع در شهر فوتنما، در قایق های خود به گوی های شناور در دریا که محدوده ورود ممنوع به منطقه احیای زمین را مشخص می کند نزدیک شدند.
آنها در نوشته هایی که در دست داشتند خواستار لغو کار احیای زمین و حفظ مناظر ساحلی بودند.
در همین حال وزارت دفاع ژاپن دولت محلی استان اوکیناوا را نسبت به آغاز مجدد کار استحصال زمین از دریا در مکان تعیین شده برای جابجایی یک پایگاه نظامی آمریکا مطلع کرد.
پیش بینی می شود این انتقال، مناقشه بین دولت مرکزی ژاپن و دولت محلی را شدت و شکاف میان دولت مرکزی و دولت اوکیناوا را عمیق تر کند.
این اقدام به عنوان بخشی از پروژه جابجایی درون استانیِ پایگاه هوایی فوتنما متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا به ناحیه ساحلی کم جمعیت تری در منطقه هِنوکو در شهر ناگو توسط دفتر وزارت دفاع در اوکیناوا انجام شد.
دفتر اوکیناوا اولین کار احیای زمین را دسامبر سال گذشته در یک ناحیه شش هکتاری شروع کرد این اداره به دولت محلی گفت که عملیات جدید را از امروز دوشنبه در منطقه ای 33 هکتاری در مجاورت محل قبلی از سر خواهد گرفت.
دولت استانی خواستار لغو این پروژه بوده است ماه گذشته در یک همه پرسی استانی، اکثریت واجدین شرایط رای دهی در این استان با انجام کار استحصال زمین از دریا مخالفت کردند.
**آساق**1904**

نظر شما