شناسهٔ خبر: 31916911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با انجام سیاست های کنترلی و واردات برنامه ریزی شده صورت گرفت

ثبات در نرخ گوشت قرمز

دولت در ماه های پایانی سال برای کنترل بازا گوشت قرمز اقدام به واردات محموله های بزرگ گوشت کرد و حالا با انجام این اقدامات شاهد ثبات در نرخ گوشت قرمز هستیم و بنا به گفته مسئولان بعد از تعطیلات نوروز روند کاهشی قیمت رخ می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دولت برای متعادل سازی بازار گوشت قرمز هم راستا با بازار مرغ اقدام به واردات محموله های بزرگ گوشت کرد. اولین محموله بهمن ماه سال گذشته وارد کشور شد و به دنبال آن بنا به گفته مسئولان تا رسیدن بازار به قیمت متعادل این واردات ادامه خواهد داشت.

 

در همین زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست با مسئولان سازمان حمایت گفته بود که «برای واردات گوشت، ثبت سفارش زیادی صورت گرفته و بانک مرکزی تامین ارز آن را در اولویت گذاشت و حتی واردات گوشت قرمز هم آغاز شده است.»

 

«رضا رحمانی» اضافه کرده بود: «هم اکنون هم توزیع گوشت وارداتی با ارز 4200 تومانی را داریم و هم این که با ارز نیمایی واردات آغاز شده که در قیمت عرضه گوشت تاثیر خواهد گذاشت البته با این واردات پر حجم، آثار کاهش قیمت، بیشتر نمایان می شود.»

 

حالا با انجام این اقدامات شاهد ثبات در قیمت گوشت گوسفندی هستیم به طوری که بنا به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری «نرخ گوشت گوسفندی در بازار ثابت شده است و هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.»

 

«حسن شکوهی» در این زمینه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «قاچاق دام از مرز‌های کشور به حداقل رسیده است. با توجه به قوانین جدید دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، جابه جایی دام در استان‌ها به سختی انجام می‌گیرد که این امر در کنار کشتار دام در استان‌ها بر کنترل قاچاق تاثیر خوبی داشته است. با توجه به میزان واردات، حذف فله‌ای عرضه گوشت و توزیع بسته بندی انتظار می‌رود که روند کاهشی قیمت گوشت در بازار ادامه دار شود.همچنین بعد از تعطیلات نوروز با رفع موانع جابه جایی دام در استان‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد

 

گفتنی است آخرین محموله گوشت قرمز گرم برای تنظیم بازار این محصول چهارشنبه 29 اسفندماه با پرواز هواپیمایی هما از فرودگاه پیام وارد کشور شد. این محموله 31 تنی گوشت گرم از قزاقستان بارگیری و با هواپیمای بوئینگ 747 به ایران حمل شد./

نظر شما